آرشیو دوشنبه ۲۰ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۴۲
صفحه آخر
۱۲

ضربات سنگین ارتش به تروریست ها در چند منطقه سوریه

ارتش سوریه، در تازه ترین عملیات نظامی خود توانست شمار زیادی از تروریست های اجاره ای را تار و مار کند.

ارتش سوریه طی عملیات نظامی در جسر الشغور، شهرک تل الذهب، شهرک لتمنه، استان جنوبی درعا، مناطق مختلف حلب، خان شریف، حمص و... توانستند ضربات مهلکی به تروریست های اجاره ای وارد کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، ارتش سوریه در برخی از این مناطق موفق شده اند تروریست هایی را که داخل تونل مستقر شده اند، در همان تونل ها حبس کنند. به گفته یکی از فرماندهان نظامی سوری، صدها تروریست داخل این تونل ها گرفتار شده اند و به زودی از گرسنگی یا کمبود دارو و آب به هلاکت خواهند رسید. اما در مقابل گروه تروریستی «اتحاد اسلامی سربازان شام» با شلیک گلوله های خمپاره و کاتیوشا به یکی از محلات دمشق شماری از کودکان و غیرنظامیان را به قتل رسانده و زخمی کرد. برخی از زخمی ها برای همیشه معلول شده اند.

گروه تروریستی داعش نیز در دیرالزور توانست برخی مناطق را به تصرف خود درآورد. به گفته برخی تحلیلگران، داعش با حمله به «دیرالزور» به دنبال جلوگیری از پیش روی های سریع ارتش در حلب است. وزیر آشتی ملی سوریه می گوید شرایط حلب اکنون برای آشتی ملی مهیا شده است.

خبرهایی نیز از حمله مجدد تروریست ها به جاده فرودگاه بین المللی دمشق مخابره شده که با هدف تعلیق پروازها صورت گرفته است. این حملات اما با واکنش به موقع نیروهای دولتی خنثی شد. در این عملیات هم شماری از تروریست ها کشته، مجروح یا اسیر شدند.

ارتش سوریه همچنین در مسیر بازگشت تکفیری های بازگشته از لبنان توانست شمار زیادی از آنها را به هلاکت برساند. طبق گزارش های منتشر شده طی دو روز عملیات ارتش سوریه صدها تروریست به هلاکت رسیده اند.

«وائل الحلقی» مامور تشکیل کابینه شد

شبکه تلویزیونی «اسکای نیوز» عربی اما اعلام کرد، «وائل الحلقی»، از سوی بشار اسد، مامور تشکیل کابینه جدید سوریه شده است.

اسد، در سال 2012 و پس از برکناری «ریاض حجاب»، «وائل الحلقی»، وزیر بهداشت را به سمت نخست وزیر جدید سوریه انتخاب کرده بود. پس از پیروزی مجدد اسد، وی مجددا همین فرد را مامور تشکیل کابینه کرد.