آرشیو دوشنبه ۲۰ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۴۲
اقتصادی
۴

معاون فنی گمرک: ثبت سفارش کالاحذف نشده است

معاون گمرک جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: ثبت سفارش کالاحذف نشده و قرار نبود که حذف شود.

محمدرضا نادری در گفت وگو با ایسنا درباره خبر یکی از رسانه ها درباره حذف ثبت سفارش کالااز 11 مرداد ماه سال 1393 اظهار کرد: چنین چیزی نیست و ما گفتیم که کار کارشناسی درباره این موضوع در گمرک انجام خواهد شد.

وی افزود: البته ظاهرا سازمان توسعه تجارت نیز باید با بانک مرکزی هماهنگی هایی را انجام دهد که پس از اینکه این هماهنگی انجام شود در این باره اقدام خواهد شد.

معاون فنی و امور گمرکی، گمرک جمهوری اسلامی ایران درباره نقش این سازمان در بسته خروج غیرتورمی از رکود نیز اظهار کرد: بسته خروج غیرتورمی از رکود در جلسه شورای معاونین مورد بحث قرار گرفته و وظایف حوزه های مختلف گمرک در این زمینه تعریف شده که ان شاءالله اقدام خواهد شد.

نادری با بیان اینکه بسیاری از این وظایف توسط خود گمرک مطرح شده، تصریح کرد: خود من نیز در جلساتی که مربوط به گمرک بوده حضور داشتم و اصلاحاتی به عمل آمده که در دستور کار گمرک قرار گرفته است.

وی همچنین از تعریف بسته حمایت از صادرات برای گمرک در 21 بند خبر داد و گفت: این بسته برای اجرا به گمرکات کشور ابلاغ شده که در این زمینه یکی از موضوعات مرتبط با گمرک بحث ایجاد ارتباط الکترونیکی با کشورهای همجوار است.

معاون فنی و امور گمرکی گمرک جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه تفاهم نامه های این موضوع به وجود آمده است، اظهار کرد: در مصوبه مهلت شش ماهه ای برای این کار تعریف شده که در دستور کار گمرک قرار گرفته است.

نادری درباره احتمال انجام این موضوع در مهلت مقرر تصریح کرد: البته انجام این کار بستگی به آمادگی کشورهای مقابل نیز دارد اما از طرف ما آمادگی به طور کامل وجود دارد، چرا که این موضوع اساسا جزو پیشنهادات خود گمرک است.