آرشیو دوشنبه ۲۰ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۴۲
اخبار کشور
۱۰

انصراف مطهری از یک کاندیداتوری غیرقانونی

علی مطهری با انتشار نامه ای در صحن مجلس از کاندیداتوری در انتخابات هیئت نظارت بر مطبوعات انصراف داد.

علی مطهری نماینده تهران که پیش از این کاندیدای عضویت در هیئت نظارت بر مطبوعات برای دور جدید بود، روز گذشته در نامه ای که آن را بین همکاران خود در صحن مجلس توزیع کرد، اعلام کرد که از حضور در جمع کاندیداهای انتخابات هیات نظارت بر مطبوعات انصراف می دهد.

پنج نفر از نمایندگان مجلس برای عضویت در هیات نظارت بر مطبوعات خود را به کمیسیون فرهنگی مجلس معرفی کرده بودند که این کمیسیون از بین آن ها و براساس رای گیری حمید رسایی و سید محمود نبویان را به جلسه علنی مجلس پیشنهاد کرد.

در جلسه علنی اول مرداد ماه انتخاب عضو ناظر مجلس در هیات نظارت بر مطبوعات در دستور کار مجلس قرار گرفت اما با اعتراض غیرقانونی مطهری، علی لاریجانی رئیس مجلس در این جلسه گفت که ماده 218 آیین نامه داخلی مجلس ابهام دارد و باید هیات رییسه در جلسه ای به ساز و کار مناسبی برای اجرای این ماده دست یابد.

توقف غیرقانونی فرآیند انتصاب نماینده مجلس در هیئت نظارت بر مطبوعات با اعتراض شدید اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس مواجه شد.

گفتنی است؛ مطهری در نامه خود با تعیین مشی برای مجلس شورای اسلامی از کمیسیون فرهنگی خواسته است که کاندیداهای واجد رتبه های بعدی این هیئت یعنی هروی و کامران و نیز سایر کاندیداهای شورای نظارت بر صدا و سیما یعنی مفتح و میرمحمدی را نیز به صحن علنی مجلس معرفی کند.