آرشیو دوشنبه ۲۰ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۴۲
حوادث - اخبار کشور
۱۱

قربانیان ابولابه هزار رسید

آمار مبتلایان به بیماری مرگبار ابولادر غرب آفریقا به یک هزار تن رسیده و انتقال ویروس بی درمان آن به کادر پزشکی و درمان در کشورهای مورد هجوم این بیماری رو به افزایش است.

به گزارش رویترز، «الن جانسون سرلیف»، رئیس جمهور لیبریا از بالارفتن شمار کشته ها در بین مسئولان وزارت بهداشت این کشور که با ویروس ابولامبارزه می کنند ابراز تاسف و عذرخواهی کرد.

تاکنون نزدیک به یکهزار تن در سه کشور گینه، سیرالئون و لیبریا بر اثر ابتلابه ویروس ابولاجان باخته اند.

«سرلیف» قول داده که 18 میلیون دلار برای مبارزه با ویروس ابولافراهم می کند که بخشی از آن به کارکنان حوزه بهداشت اختصاص دارد و مربوط به تامین سلامت جان پزشکان، پرستاران و بیشتر کردن شمار آمبولانس ها و مراکز بهداشتی ویژه درمان این بیماری است.

سازمان بهداشت جهانی به دلیل گسترش موارد ابتلابه ابولاوضعیت بهداشتی اضطراری اعلام کرده و به تمامی کشورهایی که ویروس این بیماری در آن شایع شده توصیه کرده که وضعیت فوق العاده اعلام کنند.

وزارت بهداشت جهانی تاکید کرد که گسترش ویروس ابولااحتمالا تا چند ماه آینده ادامه خواهد داشت.

بیماری ابولافشار زیادی بر دولت و وزارتخانه های بهداشت کشورهایی در غرب آفریقا که مورد هجوم ویروس آن قرار گرفته اند وارد کرده و سیرالئون، لیبریا و نیجریه حالت اضطرار اعلام کرده اند.

ویروس ابولاشمار زیادی از کارکنان بخش سلامت این کشورها را هدف گرفته است و در لیبریا سه پزشک و 32 تن از کارکنان وزارت بهداشت بر اثر ابتلابه این ویروس جان باختند.

وزارت بهداشت سیرالئون هم اعلام کرد که یک پزشک مشهور این کشور پس از معالجه بیماری مبتلابه ابولاویروس آن به وی هم انتقال یافت و درگذشت.

براساس گزارش ها، گینه از شنبه برای جلوگیری از شیوع ابولامرزهای خود را با سیرالئون و لیبریا بسته است.