آرشیو دوشنبه ۲۰ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۴۲
شهرستان ها
۷

در سفر رئیس جمهور به استان، چندین طرح کشاورزی و صنعتی در چهارمحال و بختیاری به بهره برداری رسید

شهرکرد- خبرنگارکیهان:

همزمان با سفر رئیس جمهوری به چهارمحال و بختیاری، شش پروژه کشاورزی با حضور وزیر جهاد کشاورزی در این استان بهره برداری شد.

این طرح ها شامل دو طرح آب و خاک، دو طرح بهبود تولیدات دامی، یک طرح صنایع تبدیلی تکمیلی و یک طرح شیلات و آبزیان است.

این طرح ها با اعتباری بیش از 198 میلیارد و 11میلیون ریال در شهرستان های شهرکرد، بروجن و اردل بهره برداری شد.

با بهره برداری از این طرح ها زمینه اشتغال مستقیم 300 نفر فراهم می شود.

در این سفر وزیر جهاد کشاورزی از چند طرح کشاورزی در زمینه اجرای آبیاری تحت فشار و طرح های کشت محصولات زراعی دیدن کرد. همچنین با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت عملیات ساخت کارخانه تولید قطعات ویژه آجر نسوز در شهرک صنعتی سفید دشت بروجن آغاز شد.

این واحد صنعتی در زمینی به مساحت 27هزار مترمربع در مدت یک سال ساخته می شود و در مرحله اول پس از بهره برداری یک هزار تن و در مرحله دوم 2هزار تن آجر نسوز در سال تولید می کند.

هزینه احداث این واحد تولیدی 18میلیون دلار سرمایه ارزی و 80میلیارد ریال سرمایه ریالی برآورد شده است.

این گزارش حاکی است: با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نخستین هتل چهار ستاره در استان چهارمحال و بختیاری در بروجن به بهره برداری رسید.

این هتل در زمینی به مساحت 6هزار مترمربع و زیربنای یک هزار و 300مترمربع با اعتباری معادل 60 میلیارد ریال احداث شده است.

وزیر نیرو در سفر به لردگان بر لزوم تکمیل پست 400 کیلوولت شهرستان لردگان که تامین کننده بخشی از نیاز برقی چهارمحال و بختیاری و اصفهان است تاکید کرد.

«حمید چیت چیان» با بیان اینکه پست 400کیلوولت این شهرستان پیشرفت مطلوب داشته است، افزود: بهره برداری از این پروژه باید سرعت بیشتری گیرد.

وی اظهار داشت: با اجرای این پروژه امکان تبادل بهتر انرژی بین مراکز تولید و مصرف در استان های اصفهان، خوزستان و چهارمحال وبختیاری فراهم می شود.

این پروژه 85درصد پیشرفت فیزیکی داشته و برای اجرای این پروژه تاکنون 700میلیارد ریال هزینه شده است و درصورت تامین 100 میلیارد ریال، پست 400 کیلوولت لردگان تا سال94 به بهره برداری می رسد.