آرشیو دوشنبه ۲۰ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۴۲
شهرستان ها
۷

استاندار: اجرای طرح های بزرگ عمرانی در همدان شتاب می گیرد

همدان- خبرنگار کیهان:

استاندار همدان از اجرای طرح های بزرگ عمرانی در استان خبر داد.

محمد ناصر نیکبخت افزود: تلاش داریم تا به روند اجرای طرح های ملی عمرانی چندین ساله مانند راه آهن غرب، آزادراه همدان- ساوه، آب رسانی از سد تالوار، تالار قرآن و پتروشیمی، شتاب بدهیم.

وی ادامه داد: درحال حاضر با بستن قرارداد فاینانس با کشور چین، قرار است 35 کیلومتر ریل راه آهن به استان تحویل داده شود و همچنین ایستگاه مسافری راه آهن به شهر همدان منتقل و ایستگاه قبلی که در 20 کیلومتری شهر است برای تخلیه و بارگیری کالااستفاده شود.

نیکبخت اضافه کرد: برای پرداخت مطالبات پیمانکاران پروژه آزاد راه ساوه- همدان، 180میلیارد ریال از وزارت راه و شهرسازی گرفتیم و با تمدید قرارداد، کار تکمیل این پروژه سرعت دوباره می گیرد.

وی یادآور شد: پروژه 12 ساله پتروشیمی هگمتانه سه ماه دیگر به بهره برداری می رسد و در پتروشیمی ابن سینا که اجرای آن به مدت سه سال متوقف شده بود، کار مجددا آغاز شده است.

نیکبخت اعلام کرد: پروژه بزرگ تالار قرآن با بیش از 90درصد پیشرفت فیزیکی، برای تکمیل به 100میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که درحال پیگیری هستیم و 80 میلیارد ریال اعتبار نیز از سوی وزارت بهداشت و درمان برای تکمیل بیمارستان قلب فرشچیان درنظر گرفته شده است.