آرشیو دوشنبه ۲۰ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۴۲
شهرستان ها
۷

هشدار پلیس گیلان در خصوص انتشار عکسهای خصوصی

رشت- خبرنگار کیهان:

معاون اجتماعی پلیس استان گیلان در خصوص انتشار عکسهای خصوصی و خانوادگی افراد در فضای مجازی توسط برخی آتلیه های عکاسی هشدار داد.

محمدرضا جعفری خیرخواه معاون اجتماعی پلیس استان گیلان در یک مصاحبه خبری با بیان اینکه پلیس طی یک ماه گذشته موفق به شناسایی و پلمب چندین آتلیه عکاسی متخلف در زمینه انتشار عکسهای خصوصی افراد در فضای مجازی شده گفت: هنر عکاسی که می باید در خدمت اشاعه فرهنگ و ارزشها باشد، متاسفانه توسط بعضی از افراد سودجو به سمت اشاعه ضدارزشها و ناهنجاری ها سوق پیدا کرده است.

وی افزود: مراجعه تعدادی از شهروندان به این واحدها برای تهیه عکس با پوشش های نامناسب موجب شکسته شدن قبح گناه وعادی شدن روابط محرم و نامحرم و ازهمه مهم تر ایجاد سوءاستفاده از بانوان و ضربه زدن به حریم خانواده ها در جامعه شده است.

جعفری خیرخواه در ادامه با اشاره به اینکه آتلیه های عکاسی، محرم حریم خصوصی ما نیستند اظهار کرد: عدم رعایت حریم محرم و نامحرم توسط بعضی از آتلیه ها و ناآگاهی ها و عدم توجه مراجعان به این واحدها، موجب شده که فضای مجازی در بررسی های صورت گرفته توسط پلیس در بسیاری از موارد تبدیل به نمایشگاه عرضه عکسهای خصوصی بعضی از افراد شود.

وی توجه جدی همگان به جلوگیری از شکسته شدن حریم خصوصی شان توسط افراد سودجو را خواستار شد و گفت: خانواده های اصیل و با فرهنگ ایرانی باید در زمینه ورود عکاس و تصویربردار مرد در مراسم ازدواج خود حساس بوده و بانوان نیز از حضور در آتلیه هایی که عکسهای خصوصی توسط مردان گرفته می شود، خودداری کنند.