آرشیو دوشنبه ۲۰ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۴۲
اخبار کشور
۳

در تجمع «من فرزند غزه هستم» مطرح شد: کودکان این سرزمین باید با ظلم ستیزی آشنا شوند

در تجمع روز گذشته با عنوان «من فرزند غزه هستم» بر لزوم آشنایی کودکان ایرانی با ظلم ستیزی تاکید شد.

روز گذشته تجمع سازمان های مردم نهاد به همراه تجمع کودکان کشورمان که به دعوت کمپین حمایت کودکان آمده بودند در مقابل شورای شهر تهران برگزار شد.

کمپین حمایت از کودکان هفته گذشته با محوریت داریوش فرضیایی (عمو پورنگ) تشکیل شد. اعضای شورای شهر در سکوی مقابل ساختمان شورا با چفیه ایستاده بودند یکی از سخنرانان این مراسم احمد مسجدجامعی رئیس شورای شهر بود که ضمن محکوم کردن جنایات صهیونیست ها از تمام گروه ها و نهادهایی که از غزه حمایت کرده اند تشکر کرد.

سپس داریوش فرضیایی در خصوص کمپین کودک برای کودک سخن گفت.

وی گفت: هر جای دنیا در خصوص کودکان ظلم صورت گیرد نباید ساکت ماند در غزه نیز ظلم های بسیاری به کودکان شده است نباید در مقابل ظلم اسرائیل علیه کودکان غزه ساکت بمانیم.

عمو پورنگ افزود: ما حرکتی را تحت عنوان حمایت از کودکان غزه آغاز کردیم خیلی از هنرمندان و ورزشکاران و سیاستمداران از ما حمایت و در کمپین ثبت نام کرده اند اما ما می خواهیم این حرکت بین المللی شود بنابراین به سایت gaza2014.ir مراجعه کنید و با نوشتن ایمیل و نام خود به این کمپین اضافه شوید امضاها به سازمان ملل فرستاده می شود.

وی در ادامه گفت: قطعا این حرکت تاثیر دارد از خانواده ها خواهش می کنم فرزندان خود را با این حرکت آشنا کنند حتما در سال های آینده در دیگر نقاط جهان نیز به کودکان ظلم خواهد شد کودکان این سرزمین باید با ظلم ستیزی آشنا شوند.

کیفرخواست علیه رژیم صهیونیستی

همچنین روز گذشته تجمع دیگری در حمایت از مردم غزه با حضور قضات و بسیجیان دستگاه قضا با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، معاون اول قوه قضائیه در میدان پانزده خرداد برگزار شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر رئیسی با بیان اینکه امروز انسانیت مورد هجمه قرار گرفته است گفت: امروز انسانیت و حقوق اولیه انسان مورد نقض قرار گرفته است بنابراین به عنوان اجتماع حقوقدانان درخواست ما از وزارت امور خارجه این است که با رایزنی های سیاسی و دیپلماسی، سخن حقوقی این اجتماع را که یک سخن مستند به اسناد است و کیفرخواست بلندی که این اجتماع علیه این رژیم غاصب صهیونیستی تهیه کرده است در مجامع حقوقی و دادگاه های بین المللی دنبال و مستندهای آن را به دادگاه عادلانه ارائه کند.