آرشیو دوشنبه ۲۰ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۴۲
ورزشی - اخبار کشور
۹

بیماری دامی لمپی اسکین در کشور کنترل شد

معاون تحقیق و تولید فرآورده های بیولوژیک موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی از کنترل بیماری ویروسی لمپی اسکین در کشور خبر داد.

به گزارش ایرنا، «همایون مهروانی» دیروز در نشست با خبرنگاران در کرج گفت: با تلاش مسئولان و با تولید بیش از 20 میلیون دز واکسن آبله گوسفندی مازاد بر سقف تعیین شده طی دوماه گذشته بیماری ویروسی لمپی اسکین در سطح کشور تحت کنترل درآمد.

وی ادامه داد: برای مهار بیماری «لمپی اسکین» در بین گاوها باید از واکسن آبله گوسفندی با دز 10 برابری استفاده شود که این روش به کار گرفته شد.

مهروانی با اشاره به اینکه تعهد موسسه سرم سازی رازی به سازمان دامپزشکی کشور 50 تا 60 میلیون دز واکسن آبله گوسفندی در سال است، اظهار کرد: پیش بینی می شود تا آخر امسال 40 تا 50 میلیون دز دیگر از این نوع واکسن در کشور تولید و در اختیار سازمان دامپزشکی قرار گیرد.

معاون تحقیق و تولید فرآورده های بیولوژیک موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با اشاره به اینکه این بیماری عفونی حاد پوستی گاو درمان خاصی ندارد و بهترین راهکار استفاده از واکسیناسیون است، گفت: برای پیشگیری از این بیماری تاکنون یک میلیون راس گاو در کشور واکسینه شده اند.