آرشیو دوشنبه ۲۰ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۴۲
ورزشی - اخبار کشور
۹

معاون وزیر نفت: ایران سال آینده در تولید بنزین خودکفا می شود

معاون وزیر نفت گفت: با بهره برداری از طرح های افزایش ظرفیت بنزین در اصفهان و آبادان تا پاییز امسال راه اندازی طرح افزایش ظرفیت پالایشگاه بندرعباس تا اوایل سال آینده و نیز کنترل مصرف سوخت، برنامه خودکفایی در تولید بنزین در سال 94 محقق می شود.

«عباس کاظمی» در جریان دیدار از پالایشگاه بندرعباس با تاکید بر تولید و توزیع محصولات و فرآورده های نفتی با استاندارد یورو چهار و یورو پنج در کشور و با اشاره به روند ساخت پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس افزود: این پالایشگاه بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی کشور است که محصول اصلی آن بنزین با کیفیت بالااست و هدف، توزیع آن در داخل و صدور بنزین مازاد به خارج از کشور است.

وی تصریح کرد: با تکمیل طرح های بهبود کیفیت تا اواسط سال 94، بنزین و نفت گاز یورو چهار در هشت کلانشهر کشور و پس از آن در دیگر شهرها و جاده ها توزیع می شود.

معاون وزیر نفت تاکید کرد: تولید و استفاده از فرآورده های نفتی با استاندارد یورو چهار و یورو پنج از برنامه های ملی است و همه پالایشگاه ها از جمله پالایشگاه تهران و تبریز باید تولیدات خود را کیفی سازی کنند.

با تکمیل طرح افزایش ظرفیت تولید بنزین پالایشگاه بندرعباس ظرفیت تولید بنزین معمولی به دو میلیون و 500 هزار لیتر، بنزین سوپر سه میلیون و 500 هزار لیتر، نفت گاز هشت میلیون لیتر و گوگرد گرانول 250 تن در روز می رسد. شرکت پالایش نفت بندرعباس با ظرفیت پالایش روزانه 350 هزار بشکه نفت خام و میعانات گازی سومین پالایشگاه نفت کشور به لحاظ ظرفیت پالایشی پس از آبادان و اصفهان است.