آرشیو سه‌شنبه ۲۸ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۳۲۷۴
خبر
۸
خبرآخر

اقدامات بانک مرکزی برای منضبط کردن بانک ها

دنیای اقتصاد: ولی الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی در رابطه با ضرورت اقدام حرکت منضبط بانک ها تصریح کرد: در شرایط فعلی یک هیات انتظامی در بانک ها فعال است که در سال 92، پرونده شش بانک به این هیات ارجاع داده شده و در این هیات بعضی از مدیران سلب صلاحیت و بعضی از بانک ها هم جریمه شدند.

این اقدامات می تواند زمینه ایجاد انضباط در بانک ها را به وجود بیاورد. سیف در ادامه گفت: بانک مرکزی به دلیل اینکه سپرده مردم در بانک ها قرار دارد از اعلام اسامی بانک ها پرهیز می کند.

او در رابطه با سیاست تک نرخی کردن ارز گفت: مهمترین ویژگی قبل از یکسان سازی نرخ ارز، ایجاد آرامش و ثبات در اقتصاد کشور است که در شرایط فعلی در همان مسیر حرکت می کنیم و روند تورم و ثبات بازار ارز نیز موید همین مطلب است.

به گفت وی تنظیم ارتباطات بین المللی یکی دیگر از پیش شرط های یکسان سازی نرخ ارز است که بعد از شفاف شدن مسایل بین المللی می تواند حاصل شود و قبل از آن نباید به طور شتابزده اقدامی انجام داد. مشروح چهل و دومین نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی فردا در روزنامه دنیای اقتصاد چاپ می شود.