آرشیو سه‌شنبه ۲۸ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۴۰۴۹
جامعه
۱۷

پارک ملی گلستان دوباره آتش گرفت

مدیرکل محیط زیست استان گلستان از آغاز مجدد آتش سوزی در پارک ملی گلستان از حوالی ظهر دیروز خبر داد.

به گزارش جام جم، اسماعیل مهاجر روز گذشته در گفت وگو با سایت خبری محیط زیست ایران تصریح کرد: حوالی ساعت 12 ظهر دیروز، بیست و هفتم مرداد، بر اثر بی احتیاطی مسافران، منطقه پیچ سلیمان کشته دچار آتش سوزی شد که با توجه به خشکی منطقه و وزش باد، آتش به سرعت مراتع مشجر اطراف را فرا گرفت و حتی به ارتفاعات منطقه و درختان پارک ملی نیز رسید.

به گفته وی، به دلیل وزش باد شدید برای مهار آتش به بالگرد نیاز است. مهاجر با تاکید بر این که 50 هکتار از اراضی این پارک تا عصر دیروز بر اثر این آتش سوزی سوخته است، افزود: آتش به درختان پهن برگ بلوط نیز رسیده است.

وی با اشاره به هماهنگی صورت گرفته با ستاد مدیریت بحران استان خاطرنشان کرد: تیم های بسیج و سپاه استان برای اطفای حریق به نیروهای محیط زیست ملحق شده اند. این آتش سوزی هفتمین حریق پارک ملی گلستان در تابستان امسال است که در آخرین مورد بیش از 800 هکتار از اراضی این پارک در آتش سوخت.

بررسی تشدید مجازات آسیب به جنگل ها

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تشدید مجازات برای برخورد با مسببان آسیب به جنگل ها در شورای عالی محیط زیست در حال بررسی است.

معصومه ابتکار با اشاره به اهمیت نقش مردم اظهار کرد: مردم باید در کنار استفاده از محیط زیست، طبیعت را سالم نگهداری کنند و در حفظ آن کوشا باشند. به گزارش ایسنا، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: آسیب در حدی به منابع طبیعت و محیط زیست کشور وارد شده که ان شالله با برخورداری از قانونی جدی بتوانیم با افراد برخورد کنیم.

وی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست با پیشنهاد قانون بتوانند بازدارندگی بیشتری در مقابل آسیب به طبیعت در جامعه ایجاد کنند.