آرشیو چهارشنبه ۲۹ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۳۰۳۷
سیاسی
۳

با خوانندگان

یک خواننده

به نظر من برخی از وزرای دولت آقای روحانی از جسارت لازم برای انجام وظایف خود برخوردار نیستند. حال من نمی دانم که آیا اساسا این افراد همسو با دولت هستند یا خیر. به نحوی که اکنون و بعد از گذشت یک سال از عمر دولت یازدهم هنوز شاهد حضور افراد زیادی در پست های مهم وزارتخانه ها یا مراکز صنعتی کشور هستیم که سابقه منفی ای در دولت های نهم و دهم داشته اند. از دولت انتظار می رود در این خصوص فعالانه تر عمل کند.

9188-0912

درباره پدرخوانده یی که کودکش را در دستشویی دبستان به قتل رسانده باید بگویم که متاسفانه کادر بسیاری از مدارس نسبت به وظیفه شان در حفاظت از دانش آموزان به خصوص در دبستان ها کوچک ترین توجهی ندارند. این دومین بار است که در خبرها حوادث ناگواری از این دست را می خوانیم که یک بار آن از سوی نامادری و این بار از طرف ناپدری اتفاق افتاده.

طبق قوانینی نانوشته باید ورود و خروج والدین فرزندان با کارت شناسایی به مدرسه صورت گیرد تا اطمینان از صحت وجود ارتباطی خانوادگی بین افراد متفرقه با دانش آموز حاصل شود. ضمنا باید درب مدارس توسط سرایدار یا معاونان یا مدیر در همه ساعات آموزشی تحت مراقبت باشد. ما فرزندمان را با اعتماد به حس وظیفه شناسی و خصوصیات شغلی و اخلاقی مدیران مدرسه به آنان می سپاریم اما حالامی بینیم که فردی به راحتی وارد مدرسه می شود و داخل دستشویی، کودکی را به قتل می رساند و تازه خارج هم می شود. این سهل انگاری در ردیف همان قصوری است که اخیرا در محاکم قضایی مطرح شد. همان مدرسه یی که در آن افراد شرور و بیمار احساس امنیت می کردند در حالی که مدرسه مکانی برای تربیت و آموزش و رشد کودکان است. باید مسببین این حوادث ناگوار را مورد پیگرد قانونی قرار داد. لازم است توضیح دهم که در دیدگاهم، عناوین نامادری یا ناپدری را مبنای قضاوتم قرار نداده ام و تنها به آنچه واقع شده اشاره کرده ام.

6428-0912

در حالی که تکنولوژی به کار رفته در کولرهای آبی متعلق به پنجاه سال پیش است و با توجه به مصرف روزانه آب این گونه کولرها (برای هر دستگاه در شبانه روز حدود 220 لیتر) و با توجه به کمبود منابع آبی در کشور آیا زمان کنار گذاشتن این نوع کولر ها فرا نرسیده است؟