آرشیو پنجشنبه ۳۰ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۳۰۳۸
سیاسی
۲

از دوپینگ لاریجانی تا رایزنی های وزیر بهداشت

جلسه روز گذشته مجلس حاشیه های زیادی داشت، حاشیه هایی که از جنس استیضاحی آرام و برخلاف گذشته کم تنش بود. بخش های مهم این حواشی به شرح زیر است:

حمید رسایی که یکی از موافقان استیضاح وزیر علوم بود بعد از اعلام نتایج و اعلام موافقت مجلس با استیضاح، برگه یی که بر آن نوشته بود «دوپینگ لاریجانی اثر نکرد» را به خبرنگاران نشان داد.

در زمان رای گیری علی لاریجانی که رای خود را از قبل روی کاغذی نوشته بود آن را از جیب خود در آورد و به صندوق انداخت.

در بخشی از جلسه استیضاح نیز پیرموذن و جهانگیرزاده با یکدیگر درگیری شدیدی پیدا کردند و این درگیری تا پا در میانی محمدرضا تابش و سیدشریف حسینی ادامه داشت.

رییس مجلس پس از دریافت چند سند به دریافت اسناد و نامه هایی از وزیر علوم واکنش نشان داد و به مزاح گفت: ما امروز صندوقچه اسرار آقای فرجی دانا شدیم.

یکی از نکات قابل توجه جلسه علنی دیروز مجلس صحبت های برخی از نمایندگان با وزیر بهداشت و درمان بود. جواد جهانگیرزاده و حامد قادرمرزی از نمایندگانی بودند که با وزیر بهداشت گفت وگو کردند. پس از این صحبت ها وزیر بهداشت به جمع برخی از نمایندگان از جمله علاء الدین بروجردی، اسماعیل جلیلی، رمضانعلی سبحانی فرد، محمد باقری بنایی، موسی غضنفرآبادی، هادی قوامی، غلامرضا فولادگر، شاهین محمدصادقی، کمال الدین پیرموذن و حمید رسایی رفت و با آنان گفت وگو کرد.

هنگام سخنرانی نوباوه نماینده مردم تهران، کمال الدین پیرموذن نماینده اردبیل نسبت به سخنان نوباوه و پخش گزارش های BBC و VOA اعتراض کرد. وی با اعتراض در راهروی منتهی به تریبون مجلس رفت و با فریاد به سخنان نوباوه اعتراض کرد.