آرشیو پنجشنبه ۳۰ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۵۱
اقتصادی
۴

ایران چک های جدید 50 هزار تومانی رونمایی شد

طی مراسمی از ایران چک های جدید 50 هزار تومانی رونمایی شد.

در این مراسم که در نمایشگاه دستاوردهای بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد از ایران چک های جدید 50 هزار تومان منقش به تصویر بارگاه حضرت امام رضا علیه السلام و اسکناس جدید 2 هزار تومانی منقش به تصویر بادگیرهای ایرانی رونمایی شد.

در مراسم فوق همچنین 7 طرح خدمات نوین بانکداری الکترونیک به بهره برداری رسید.

در ابتدای مراسم مذکور، دبیرکل بانک مرکزی با ابراز رضایت از روند رو به پیشرفت خدمات بانکداری الکترونیک در ایران افزود: جای خوشوقتی بسیار است اذعان داریم سطح ارایه خدمات و کاربری پرداخت و بانکداری الکترونیکی در ایران بر اساس بیشتر شاخص های جهانی، در سطح کشورهای پیش روست و از این لحاظ، تحقق یکی از آرمان های چشم انداز بیست ساله نظام در خصوص کسب جایگاه اول منطقه ای، به هیچ عنوان دور از انتظار نیست.

محمود احمدی کسب این موفقیت بزرگ را مرهون تلاش ها و اقدامات گسترده ای دانست که در سطح نظام بانکی و شرکت های فناوری صورت پذیرفته است. وی گفت: در این میان، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در هدف گذاری، بسترسازی و هدایت مجموعه بانک ها برای نیل به این اهداف متعالی از جایگاه ممتازی برخوردار است.

دبیرکل بانک مرکزی سپس به موضوع فرصت ها و تهدیدهای کاربری فناوری در عملیات و خدمات بانکی اشاره کرد و رسیدگی و تشخیص و مدیریت این موضوع را چالشی بزرگ پیش روی بانک مرکزی به عنوان متولی نظام پولی کشور برشمرد.

در ادامه مراسم، رئیس کل بانک مرکزی از سامانه های مدیریت حساب های دولتی، سامانه چکاوک و سامانه انتشار اوراق مشارکت الکترونیکی رونمایی کرد. سپس کارشناسان فناوری اطلاعات بانک مرکزی و شرکت های تابعه، پورتال کاشف، سامانه ارزش افزوده مرکز شتاب، سامانه پرداخت الکترونیک سیار(سپاس) و سامانه استعلام بانکی را معرفی نمودند و از مزایا و ویژگی های آن سخن راندند.

در بخش دیگری از این مراسم، سکه یادبود منقش به شعار «آرامش و امید» که به مناسبت استقرار دولت یازدهم ضرب شده است، رونمایی شد.

در این نمایشگاه همچنین از نسل جدید ایران چک 50 هزار تومان منقش به تصویر بارگاه حضرت امام رضا(ع) و اسکناس جدید 2 هزار تومانی منقش به تصویر بادگیرهای ایرانی پرده برداری شد.