آرشیو پنجشنبه ۳۰ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۵۱
اخبار کشور
۳

واکنش آمریکا به انتقاد ایران: حوادث فرگوسن موضوع داخلی است!

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به انتقاد کشورمان نسبت به سرکوب اعتراضات مردم در فرگوسن گفت: این حوادث یک موضوع داخلی است!

به گزارش تسنیم، ماری هارف، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به انتقادات مقامات کشورمان درباره سرکوب خشونت آمیز اعتراضات شهر فرگوسن واکنش نشان داد.

هارف در پاسخ به سوالی درباره انتقاد ایران از برخوردهای غیرحقوق بشری پلیس آمریکا با معترضان به قتل نژادپرستانه یک نوجوان سیاه پوست گفت که این کشورها در بهترین حالت دارای سوابقی متناقض در حقوق بشر و آزادی بیان بوده و نباید خودشان را با آمریکا مقایسه کنند!

وی در پاسخ به سوال یک خبرنگار گفت: «ما اینجا در آمریکا سوابقمان در زمینه مقابله با مشکلاتمان را به طور شفاف و صادقانه در برابر هر کشور دیگری در دنیا قرار می دهیم. وقتی ما در این کشور مشکلات و مسائلی داریم آنها را صادقانه و شفاف حل می کنیم!»

گفتنی است سرکوب گسترده اعتراضات مردم فرگوسن مورد انتقاد شدید بین المللی واقع شده است، دولت آمریکا که به دخالت در امور داخلی سایر کشورها با بهانه های واهی و مختلف عادت دارد این بار در واکنش به اعتراضات بین المللی از جمله انتقاد کشورمان حوادث فرگوسن را موضوع داخلی خوانده است که این خود برخورد دوگانه دولت آمریکا با مسائل حقوق بشری را نشان می دهد.