آرشیو پنجشنبه ۳۰ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۵۱
صفحه آخر
۱۲

یک روزنامه نگار در لندن خبر داد: بیکاری و تعطیلی کارخانه ها در فلسطین اشغالی به دنبال تحریم کالاهای اسرائیلی

یک روزنامه نگار در لندن گفت، تحریم کالاهای اسرائیلی در کشورهای اروپایی باعث تعطیلی ده ها کارخانه و بیکار شدن ده ها هزار اسرائیلی شده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، «انور القاسم» در مصاحبه با شبکه تلویزیونی بی بی سی گفت، در گذشته نیز شاهد تحریم کالاهای اسرائیلی در کشورهای اروپایی بودیم اما این بار تحرکات ضدصهیونیستی بسیار گسترده تر از قبل بود.

وی افزود: خشم افکار عمومی از اسرائیل تشدید شده است و اعتراضات در فروشگاه ها و موسسات بزرگ اروپایی افزایش یافته است.

انور القاسم تاکید کرد، بانک دانمارک همکاری با بانک های اسرائیلی را متوقف کرده است، بزرگ ترین صندوق بازنشستگی جهان در نروژ تعامل با اسرائیل را متوقف کرده و صندوق بازنشستگی هلند نیز همه سرمایه های خود را از اسرائیل خارج کرده است.

وی اظهار داشت، اروپا از تل آویو خواسته صادرات کالاهای تولیدشده در شهرک ها به کشورهای اروپایی را متوقف کند.این روزنامه نگار همچنین گفت، هدف این تحریم ها برای تشدید فشارها بر اسرائیل به خاطر جنایات مرتکب شده در غزه است.

بدون شک این تحریم ها برای اسرائیل تاثیر مخربی به ویژه در حوزه اقتصاد خواهد گذاشت.

در همین رابطه «لائیر لاپید» وزیر دارایی اسرائیل با صراحت از احتمال زیان هفت میلیارد دلاری این رژیم در سال 2014 به علت تحریم ها خبر داد.

وزیر صنعت رژیم صهیونیستی نیز از احتمال بیکاری بیش از 10 هزار اسرائیلی و تعطیلی ده ها کارخانه خبر داد.علاوه بر اروپا در آمریکا و کشورهای دیگر نیز شرکت ها تحریم کالاهای اسرائیلی را آغاز کرده اند.