آرشیو پنجشنبه ۳۰ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۵۱
حوادث - اخبار کشور
۱۱

معاون وزیر راه و شهرسازی: تلفات جاده ای امسال 10 درصد کاهش می یابد

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: 59 درصد تلفات جاده ای کشور در زمان وقوع تصادف رخ می دهد.

داود کشاورزیان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در بجنورد اظهار کرد: برای کاهش تلفات در تصادف رانندگی، تفاهمنامه همکاری با جمعیت هلال احمر برای استقرار امدادگران در جاده های کشور منعقد شده است.وی اضافه کرد: براساس این تفاهمنامه امدادگران جمعیت هلال احمر می توانند از 560 راهدارخانه فعال در جاده های کشور استفاده کنند.

رئیس سازمان حمل و نقل و راهداری ادامه داد: در سال جاری هدف گذاری برای سوانح رانندگی، کاهش 10 درصد تلفات در سطح جاده های کشور است.

کشاورزیان اظهار کرد: این برنامه در سال گذشته به طور کامل محقق نشد و موفق به کاهش شش درصدی تلفات شدیم که امسال دنبال تحقق کامل این برنامه هستیم.

وی هوشمندسازی ایمنی جاده ها را مهمترین برنامه سازمان حمل و نقل و راهداری کشور اعلام کرد و افزود: طبق تفاهمنامه ای که بین وزارتخانه های راه و شهرسازی و ارتباطات و فن آوری اطلاعات انجام شده است تمام مسیرهای کشور زیر چتر دیتا قرار دارند و برای نصب دوربین نظارت تصویری مشکلی وجود ندارد.

وی نگهداری از راه ها و ابنیه را مهمترین وظیفه سازمان حمل و نقل و راهداری کل کشور دانست و اظهار کرد: برای نگهداری 210 هزار کیلومتر از مسیرهای کشور به شش تا هفت هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.