آرشیو پنجشنبه ۳۰ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۳
اقتصادی
۵

خبر

سدهای تهران تا آخر تابستان آب دارند

واحدمرکزی خبر: مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران گفت: سدهای استان تهران با این شیوه مصرف تهرانی ها، تنها تا آخر تابستان آب خواهند داشت. ارتقایی افزود: درحال حاضر حجم آب پنج سد لتیان، لار، طالقان، امیرکبیر و ماملوی استان تهران بالغ بر 544میلیون مترمکعب است که سال گذشته در همین زمان 670میلیون مترمکعب بوده است.

وزیر کشاورزی: روغن پالم غیرخوراکی نیست

ایسنا: وزیر جهاد کشاورزی از کاهش واردات روغن پالم در سال جاری خبر داد و گفت: اسامی کارخانه های لبنی متخلف در استفاده از روغن پالم در اختیار وزارت جهاد کشاورزی نیست که بخواهیم آنها را اعلام کنیم. محمود حجتی اظهار کرد: روغن پالم در جیره غذایی روغن نباتی وجود دارد و در کشور مصرف می شود اما تخلف مدنظر، این بوده که برخی از واحدها بدون اخذ مجوز بهره برداری از وزارت بهداشت در تولید برخی از فرآورده هایشان از روغن پالم استفاده کرده اند اما اسامی این کارخانه ها در اختیار وزارت جهاد کشاورزی نیست که بخواهیم آنها را اعلام کنیم. وی افزود: مسلما با متخلفان برخورد می شود اما اصل موضوع این است که روغن پالم، روغن غیرخوراکی نیست اما چون نسبت به سایر روغن ها از کیفیت پایین تری برخوردار است در تلاش هستیم در تجارت بین المللی، سهم روغن پالم را با توجه به توسعه بهداشتی موجود در مصرف خانوار کاهش دهیم.

پرونده مالیاتی فساد «گروه آریا» بسته می شود

مهر: رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور از هماهنگی با دادستانی کل کشور برای وصول مالیات پرونده موسوم به فساد مالی بزرگ سه هزارمیلیاردتومانی که مسایل مربوط به دادگاه آنها به اتمام رسیده است، خبر داد و گفت: مالیات بر ارزش افزوده و مستقیم بیش از 50شرکت زیرمجموعه گروه آریا رسیدگی و مشخص شده است. علی عسکری در مورد آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده مالیاتی فساد مالی سه هزارمیلیاردتومانی گروه آریا گفت: ارقام بدهی مالیاتی مربوط به بخشی از این پرونده که مورد رسیدگی قرار گرفته، مشخص شده است اما بهتر این است که ارقام اعلام نشود.