آرشیو پنجشنبه ۳۰ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۵۱
ورزشی - اخبار کشور
۹

60 هزار نفر از ایثارگران کشور بیکارند

60 هزار نفر از ایثارگران کشور بیکارند که برای حل مشکل اشتغال آنها همه دستگاه ها باید تلاش کنند.

خرم آباد - خبرنگار کیهان:

مدیرکل اشتغال و کاریابی بنیادشهید و امور ایثارگران کشور در جلسه کارگروه اشتغال لرستان افزود: تعداد 6 هزار و 200 نفر از مجموع ایثارگران بیکار کشور متعلق به لرستان است که از متوسط کشور بسیار بالاتر و حاکی از بیکاری سرسام آور در این استان است.

علی حیدر شیراوند گفت: تعداد 50 هزار نفر از ایثارگران نیز در حوزه کارآفرینی و خوداشتغالی باید ساماندهی شوند که با احتساب هر نفر 30 میلیون تومان جمعا مبلغ 1500 میلیارد تومان تسهیلات نیاز است.

وی گفت: بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه اولویت استخدام در دستگاه ها با فرزندان ایثارگران است.

شیراوند با بیان این مطلب که دولت به میزان سه برابر سقف اعتبارات مصوب زیرساخت های اشتغال در حوزه بنیادشهید و امور ایثارگران را تامین می کند، گفت: در این راستا از ظرفیت بخش های دولتی و خصوصی استفاده می شود.

شیراوند گفت: تلاش ما این است که حداقل 40 درصد از فرزندان شهدا و ایثارگران به استخدام دولتی و 60 درصد آنها به استخدام بخش های تعاونی و خصوصی درآیند.

مدیرکل مسکن بنیاد شهید نیز در این کارگروه گفت: در حال حاضر 208 هزار ایثارگر و خانواده های شهدا واجد شرایط مسکن در وزارت راه و شهرسازی ثبت نام کرده اند.

خدامراد کولیوند گفت: برابر قانون پنجم توسعه وزارت راه و شهرسازی موظف به تامین مسکن برای ایثارگران است.

وی به زمین 31 هزار متری خرم آباد اشاره کرد و گفت: قرار شده در این زمین 750 واحد برای ایثارگران این شهرستان ساخته شود که انتظار ما از وزارت راه و شهرسازی استان لرستان این است این واحدها را به هزار واحد افزایش و کار ساخت و ساز را با پیمانکاران مجرب آغاز کند.

کولیوند گفت: امسال باید 52 هزار واحد برای ایثارگران توسط وزارت راه و شهرسازی کشور احداث شود و قیمت تمام شده هر متر مربع 600 هزار تومان اعلام شده است.