آرشیو پنجشنبه ۳۰ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۴۰۵۱
ایران
۱۵

بررسی مشکلات حوزه درمان استان مرکزی

مشکلات حوزه سلامت استان مرکزی با حضور گروه ارزیاب ویژه معاونت راهبردی ریاست جمهوری بررسی شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک در حاشیه نشست تصمیم سازی گروه ارزیاب به ایرنا گفت: این گروه چهار نفره در استان مستقر شده و علاوه بر بازدید از مراکز درمانی پرمشکل استان نظیر بیمارستان های ولی​عصر (عج) و امیرکبیر اراک، در جریان بدهی ها و مشکلات این حوزه قرار گرفت.

حسن طاهراحمدی افزود: در نشست مشترک این گروه با مقامات ارشد اجرایی استان مرکزی درخصوص نوسازی بیمارستان ولی​عصر (عج)، مقرر شد مشکل کمبود اعتبار این پروژه مهم سلامت با راهبرد ویژه در مدت سه سال رفع شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک یادآور شد: نوسازی بیمارستان ولی​عصر (عج) به 1100 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که مقرر شد 140 میلیارد ریال آن از اعتبارات وزارت بهداشت، 300 میلیارد ریال از کمک های معاونت راهبردی ریاست جمهوری، 300 میلیارد ریال از فروش اموال مازاد دانشگاه علوم پزشکی اراک و 300 میلیارد ریال در قالب تسهیلات از طریق بانک های عامل تامین شود.

طاهراحمدی گفت: بیمارستان ولی​عصر (عج)اراک به عنوان مرکز درمانی مادر تخصصی استان مرکزی علاوه بر خدمات دهی درون استانی، هر روز پذیرای جمع زیادی از بیماران استان های همجوار است و قدمت بالای 60 سال و فرسودگی تجهیزات مشکلات زیادی را ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: اینک ضریب اشغال تخت این بیمارستان بالای صددرصد است و شرایط آن در شان مردم این استان نیست.

طاهراحمدی با بیان این که این بیمارستان در 13 طبقه ساخته می شود؛ اظهار کرد: نوسازی این بیمارستان از مصوبه های سفر استانی دولت قبل بود که با گذشت هشت سال، پیشرفت فیزیکی زیر 10 درصد دارد.وی گفت: گروه ارزیاب ویژه معاونت راهبردی ریاست جمهوری در سفر به استان مرکزی همچنین بررسی بدهی 1050 میلیارد ریالی این دانشگاه را نیز در دستور کار دارد که مباحث آن هنوز به نتیجه نرسیده است.