آرشیو شنبه ۱‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۴
سیاست
۲

خبر

حمایت آمریکا از ایفای نقش مثبت ایران در عراق

ایسنا: ماری هارف، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: معتقدم اگر ایران بتواند جایی نقش مثبت ایفا کند، این کشور باید چنین نقش مثبتی را ایفا کند. او در پاسخ به سوال دیگری درباره اظهارات منتسب به محمدجواد ظریف، مبنی بر آمادگی تهران برای کمک به عراق علیه داعش در صورت لغو تحریم های ایران گفت: ظریف در واقع از نیروگاه های هسته ای اراک صحبت می کرد نه عراق. مرضیه افخم، سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز در این باره گفت: اخبار منتشره به نقل از وزیر خارجه در برخی خبرگزاری ها مبنی بر همکاری ایران با آمریکا در عراق در ازای رفع تحریم های ایران در شورای امنیت، بی اساس است.

آزادی صبا آذرپیک

ایسنا: وکیل مدافع صبا آذرپیک از آزادی موکلش در روز چهارشنبه خبر داد. محمود علیزاده طباطبایی گفت: برای آزادی آذرپیک وثیقه 200میلیون تومانی درنظر گرفته شده بود که خانواده موکلم وثیقه مورد نظر را تهیه کردند و او آزاد شد. همچنین منابع خبری از آزادی یک عکاس ایرانی- آمریکایی خبر دادند. به گزارش نیویورک تایمز،

یک عکاس زن ایرانی- آمریکایی که در ایران به طور رسمی عکاسی می کرد و چندی پیش به همراه جیسون رضاییان و همسرش که خبرنگار روزنامه واشنگتن پست بوده، بازداشت شده بودند، با قرار وثیقه آزاد شد.

احتمال صدور حکم پرونده محمدرضا رحیمی اوایل شهریور

ایسنا: سرپرست دادگاه کیفری استان تهران گفت: امیدواریم حکم مربوط به پرونده محمدرضا رحیمی اوایل شهریورماه صادر شود. افتخاری درباره صدور رای پرونده معاون اول دولت دهم تا پایان مردادماه اظهار کرد: تا 31 مرداد، شور در مورد پرونده معاون اول دولت دهم به پایان می رسد.

آیت الله خاتمی: حمایت دولت وظیفه ای همگانی است

فارس: آیت الله سیداحمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران گفت: مقام معظم رهبری بارها از همه دولت ها حمایت کرده و از دولت یازدهم نیز حمایت کردند بنابراین همه ما وظیفه داریم از دولت حمایت کرده و از هرگونه تخریب بپرهیزیم. عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز باید بیش از همیشه ولایتمدار بوده و منویات

مقام معظم رهبری را سرلوحه برنامه های خود قرار دهیم.