آرشیو شنبه ۱‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۵۲
ورزشی - اخبار کشور
۹

رئیس مجلس از ساخت ضریح مقدس امامین عسکریین(ع) در قم دیدن کرد

رئیس مجلس شورای اسلامی روز پنجشنبه از کارگاه ساخت ضریح امامین عسکریین(ع) در قم دیدن کرد.

به گزارش ایرنا، علی لاریجانی در حاشیه این بازدید در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: ساخت ضریح مقدس امامین عسکریین(ع) از لحاظ هنری دارای ویژگی های منحصر به فردی است و افتخاری برای مردم ایران می باشد.

وی گفت: این کار با سرمایه گذاری سنگینی که از نذورات بوده به انجام رسیده البته آیت الله سیستانی نیز بخشی از منابع مالی ساخت ضریح مقدس امامین عسکریین(ع) را بر عهده داشت.

وی گفت: کار ساخت ضریح امامین عسکریین(ع) و درهای آن تقریبا به پایان رسیده، البته در ساخت درهای حرم نیز کار هنری منحصر به فردی انجام شده است.

لاریجانی با اشاره به اینکه ساخت این ضریح با راهنمایی آیت الله سیستانی انجام شده، ابراز امیدواری کرد که شرایط عراق آرام شود تا ضریح مقدس به این کشور حمل گردد.

کار ساخت ضریح مطهر امامین عسکریین(ع) از سال 1389 آغاز شده است.

مدیر کارگاه ساخت ضریح مطهر امامین عسکریین(ع) گفت: در این پروژه چهار هزار و 500 کیلو نقره، 70 کیلو طلاو 11 هزار کیلو چوب ساج استفاده شده که استحکام آن از 300 تا 400 سال اعلام شده است.حجت الاسلام سیدابراهیم لاجوردی افزود: همچنین 12 گلدان به نیت دوازده امام و 14 کتیبه به نام 14 معصوم(ع) با آیات نورانی قرآن کریم و احادیث اهل بیت(ع) و اشعاری در مدح ائمه(ع) در ساخت این ضریح مطهر استفاده شده است.

وی گفت: چهار در بزرگ ورودی و خروجی به صحن های حرم امامین عسکریین(ع) و هشت در ویژه ضریح نیز آماده شده است.

همچنین رئیس مجلس شورای اسلامی از بخش های مختلف درمانگاه تخصصی شبانه روزی خیریه بقیه الله الاعظم(عج) قم دیدن کرد و پای صحبت بیماران نشست.