آرشیو شنبه ۱‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۴
حوادث
۱۲

پنج قاره

سرقت لپ تاپ نخست وزیر بلژیک

ایسنا: لپ تاپ نخست وزیر بلژیک در بروکسل به سرقت رفت. الیو دی روپو، نخست وزیر بلژیک بیان کرد لپ تاپ او در بروکسل به سرقت رفته است. دی روپو گفت در کامپیوتر شخصی وی اطلاعاتی از خانواده سلطنتی و مسایل سیاسی بلژیک موجود است.

مرد پاکستانی در عربستان گردن زده شد

واحدمرکزی خبر: یک تبعه پاکستانی که به جرم قتل فردی افغان در عربستان سعودی به مرگ محکوم شده بود، گردن زده شد. وزارت کشور عربستان در بیانیه ای که در خبرگزاری رسمی این کشور منتشر شد اعلام کرد محمد ایوب عجب خان متهم است خیرمحمد ساز تبعه افغان را با کوبیدن شیئی فلزی به سر این فرد کشته است. گردن زدن این فرد شمار اعدام ها را در عربستان از آغاز سال به 34نفر رساند. عفو بین الملل دوشنبه هفته قبل در پی گردن زده شدن چهارنفر از اتباع سعودی به جرم قاچاق موادمخدر، افزایش نگران کننده توسل به مجازات اعدام را در عربستان سعودی به شدت محکوم کرد و خواسته بود این کشور بلافاصله مجازات اعدام را به حال تعلیق درآورد.

فرود اضطراری با 28 زخمی

ایرنا: 28مسافر در جریان فرود اضطراری هواپیمای مسافربری خطوط هوایی هند زخمی شدند. این ایرباس آ- 320 با بیش از 150 مسافر به دلیل آتش سوزی مجبور به فرود اضطراری شد. این هواپیما که از فرودگاه بین المللی بمبئی پرواز کرده بود به دلیل مشاهده شدن دود غلیظ از سمت چپ آن در فرودگاه ایندیراگاندی دهلی نو فرود اضطراری کرد و مسافران تخلیه و 28 زخمی به بیمارستان منتقل شدند. بررسی حادثه شروع شده اما تاکنون علت حادثه اعلام نشده است. این ایرباس متعلق به خطوط هوایی «ایندگو» است و مقامات فرودگاهی هند اعلام کردند خدمه و سایر مسافران در سلامت کامل هستند.