آرشیو یکشنبه ۲‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۴۰۵۳
اقتصاد
۴

کمتر از 10 روستای کشور شبکه فاضلاب دارد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور با تاکید بر این که طرح های فاضلاب در ایران 30 تا 40 سال دیر شروع شد، گفت: در حال حاضر، بیش از 41.5 درصد جمعیت شهری تحت پوشش شبکه فاضلاب است، اما از 37 هزار روستا کمتر از 10 روستا از شبکه مدرن فاضلاب برخوردار است.

حمیدرضا جانباز در گفت وگو با ایسنا با تاکید بر این که در حال حاضر اجرای شبکه فاضلاب سرعت گرفته، افزود: بیش از 50 درصد جمعیت تهران تحت پوشش شبکه فاضلاب است و برای این که جمعیت فعلی تهران تحت پوشش قرار گیرد، نیاز به 10 سال زمان است.

وی تصریح کرد: هدفگذاری برای اجرای شبکه فاضلاب ابتدا به نقاطی معطوف بود که امکان دفع فاضلاب از طریق چاه های جذبی وجود نداشت. بیشتر حاشیه رودخانه ها و دریاها، شهرهای شمالی و جنوبی کشور و مناطق مشابه دیگر در اولویت قرار گرفت و اولویت دیگر نقاطی است که فاضلاب ممکن است منابع آب شرب را در آن محل تهدید کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور با اشاره به این که اجرای شبکه فاضلاب در شهرها با سرعت بیشتر پیش می رود، بر لزوم حفظ محیط زیست تاکید کرد و گفت: مشارکت مردم در اجرای پروژه های فاضلاب باعث شده تا کاری که می شد در 20 سال انجام داد، به پروژه ای سه ساله تبدیل شود.