آرشیو یکشنبه ۲‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۴۰۵۳
جامعه
۱۴

دوستی هایتان را حفظ کنید

دوست پیدا کردن می تواند مانند آب خوردن ساده و بی دردسر باشد، اما حفظ آن گاهی اوقات سخت است و روش های مناسبی برای حفظ و تقویت آن نیاز دارد. اگر می خواهید ارتباطی را به مدت طولانی داشته باشید روش های زیر را امتحان کنید تا به فرد مقابل ثابت کنید برای شما بسیار ارزش دارد.

گاهی اوقات هدایای مخصوص او تهیه کنید

فرقی نمی کند چه هدیه ای باشد. یک هدیه کوچک هم می تواند اثر مثبت خوبی بگذارد. مثلامی توانید برای او کتابی را که بسیار دوست دارد بخرید یا حتی یک جعبه شکلات کوچک. او به این ترتیب می فهمد برایتان ارزش دارد و احساس خوبی نسبت به رابطه تان پیدا می کند.

رودررو در ارتباط باشید

وقتی دوست تان را می بینید هنگام احوالپرسی بسته به مقدار صمیمیت تان می توانید به او دست بدهید یا او را با خوشحالی در آغوش بگیرید. به یاد داشته باشید زبان بدن تان در محکم کردن رابطه تان بسیار موثر است. می توانید خیلی آرام به شانه او بزنید یا کنار او قدم بزنید. تحقیقات نشان داده است این رفتار ها می تواند احساس ارتباط و تعلق به یکدیگر و در نتیجه صمیمیت به وجود آورد.

خاطرات خوب را یادآوری کنید

خاطرات خوبی را وقتی با او داشته اید یادآوری کنید. مثلا«داشتم به روزی فکر می کردم که دیدمت...» با این کار به دوست تان نشان می دهید چقدر به او توجه دارید و فکر می کنید. این کار تاثیر فوق العاده ای روی رابطه تان دارد.

فقط به خاطر او چیزی درست کنید

فرقی نمی کند چه باشد. می تواند یک غذای خوشمزه که او دوست دارد باشد یا یک چای ساده عصرانه یا یک اوریگامی. او باید بداند که این کار را تنها به خاطر او انجام می هید. این نوع رفتارها همیشه در خاطرها می ماند و به دوستی ها استحکام می بخشد.

به تفریح بپردازید

اگر می خواهید دوستی تان را حفظ کنید باید برای دوست تان وقت بگذارید و هرازگاهی برنامه های تفریحی ترتیب دهید و او را دعوت کنید. البته مراقب باشید زمان مناسبی را انتخاب کرده باشید. مطمئن باشید او استقبال خواهد کرد و از این که برای بودن در کنار او برنامه شادی ترتیب داده اید، خوشحال نیز خواهد شد.

وقتی دوستان چنین رفتارهای گرم و محبت آمیزی داشته باشند، همیشه می توانند از دوستی هایشان لذت ببرند.