آرشیو یکشنبه ۲‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۴۰۵۳
ورزش
۱۸

رئال مادرید با همه ستارگانش سوپرجام را به آتلتیکومادرید واگذار کرد

انتقام در شهرآورد مادرید

در دیدار برگشت سوپرجام اسپانیا، آتلتیکو موفق شد با گل ماریو مانژوکیچ در دقیقه 2 به برتری برسد و در مجموع دو دیدار با برتری 2 بر یک برابر رئال مادرید قهرمان این جام شود.

قهرمانی سوپرجام یک انتقام کوچک از سوی آتلتیکویی ها بعد از ناکامی در فینال لیگ قهرمانان اروپا در لیسبون بود که جام را به رئال واگذار کردند. کریستیانو رونالدو، بهترین بازیکن جهان که چند روز گذشته را مصدومیت داشت از آغاز نیمه دوم، جایگزین تونی کروس شد، اما نتوانست مانع شکست کهکشانی ها شود. در دقایق پایانی بازی، لوکا مودریچ به علت خطای خشن خود روی کریستین رودریگز کارت زرد دوم خود را نیز دریافت کرد و از زمین مسابقه اخراج شد. این شکست یک حاشیه بسیار بزرگ دیگر نیز داشت. دیگو سیمئونه، سرمربی آتلتیکومادرید که در بازی اعتراض های شدیدی به قضاوت داور می کرد، توسط قاضی میدان از روی نیمکت اخراج شد. سرمربی آتلتیکومادرید پس از اخراج با دست به پشت سر داور چهارم کوبید تا او را متوجه اعتراض خودش کند. سیمئونه با ابراز پشیمانی نسبت به کاری که انجام داده، گفت: «وقتی شما اشتباه می کنید، معذرت خواهی می‎کنید. من به خاطر خوآن فران ناراحت شدم و همین امر منجر به اخراجم شد.» البته به احتمال فراوان این پرخاشگری خیلی بیشتر از یک عذرخواهی برای او تبعات خواهد داشت. طبق قوانین جدید فوتبال اسپانیا محرومیت سیمئونه از یک جلسه تا هفت جلسه متغیر است. اگر محرومیت او بالای یک جلسه باشد این حکم در لالیگا اعمال می شود. کارلو آنجلوتی، سرمربی تیم رئال مادرید پس از بازی گفت: «در بازی با آتلتیکو عملکرد قابل قبولی نداشیم، اما باختن در این مسابقه بهتر از باختن در فینال لیگ قهرمانان در لیسبون بود.» سرخیو راموس، مدافع تیم رئال مادرید هم نمی توانست ناراحتی خود را مخفی کند: «روز بسیار تلخی برای ما بود چرا که برابر حریف بازی را واگذار کردیم. امیدوار بودیم که جام را بالای سر ببریم تا با روحیه خوبی فصل جدید را شروع کنیم، اما باید این شکست را فراموش کنیم و به آینده فکر کنیم.»

ناراحت ترین فرد میدان ایکر کاسیاس بود چراکه او از 15 سال و 28 بازی قبل مقابل آتلتیکومادرید، شکست نخورده بود، اما بالاخره دومین شکست خود را در مقابل این تیم همشهری تجربه کرد.