آرشیو چهارشنبه ۵‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۵۶
شهرستان ها
۷

وزیر راه و شهرسازی وعده داد: احداث 3 هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله زده ایلام

وزیر راه و شهرسازی گفت: سه هزار واحد مسکونی برای زلزله زدگان استان ایلام احداث می شود.

«عباس احمدآخوندی» در حاشیه بازدید از مناطق زلزله زده شهرستان دهلران افزود: بررسی ها نشان می دهد که نزدیک به 5 هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله زده نیاز به بهسازی و بازسازی دارد.

وی بیشترین خسارت وارده به مناطق زلزله زده استان ایلام را به واحدهای مسکونی عنوان کرد و یادآور شد: گروه های ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حال بررسی دقیق میزان خسارت واحدهای مسکونی در مناطق زلزله زده شهرستان های آبدانان و دهلران هستند.

در همین حال معاون مدیریت بحران کشور در جلسه ستاد بحران شهرستان دهلران گفت: 7 میلیارد تومان به صورت اضطراری برای مناطق زلزله زده استان ایلام اختصاص یافت.

مرتضی اکبرپور اضافه کرد: ارزیابی ها و تخمین های اولیه ما حاکی از آن است که بیش از 17 هزار واحد مسکونی در شهرستان های دهلران و آبدانان دچار خسارت شده اند که میزان خسارت های وارده در این مناطق متغیر است و با حضور کارشناسان بنیاد مسکن این ارزیابی ها به صورت دقیق تر انجام خواهد شد.

به گفته وی، پرداخت خسارت به زلزله زدگان در چارچوب تسهیلات و کمک های بلاعوض خواهد بود. از سوی دیگر استاندار ایلام درباره خسارت های ناشی از زلزله های اخیر در این استان اظهار داشت: طبق آخرین برآوردها 116 میلیارد تومان خسارت به مناطق مختلف آبدانان، دره شهر و دهلران وارد شده است.

محمدرضا مروارید با بیان اینکه بیشترین خسارت ها مربوط به شهرستان آبدانان به میزان 800 میلیارد ریال است، تصریح کرد: میزان خسارت ها در دهلران و دره شهر به ترتیب 350 و 10 میلیارد ریال بوده است.

مروارید گفت: در آبدانان 1800 واحد مسکونی شهری و 2 هزار و 200 واحد روستایی نیازمند احداث مجدد و 2 هزار و 400 واحد شهری و 3 هزار و 600 واحد روستایی نیازمند بهسازی هستند.