آرشیو چهارشنبه ۵‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۸
سیاست
۲

دریچه

آشنا، مشاور رییس جمهور: روحانی می خواهد تصویری که دوست دارد از سیما پخش شود

سایت 598: حسام الدین آشنا، مشاور فرهنگی رییس جمهوری گفت: بگذارید صریح بگویم، آقای روحانی می خواهد تصویری که خودش دوست دارد در صداوسیما منعکس شود. تصویری که رسانه از دولت می سازد باید زیرنظر خود دولت باشد. ایشان مایل است تصویر موردنظر دولت در رسانه ملی ساخته شود. نه اینکه کسانی که منتقد دولت هستند و از نظر فکری با ایشان زاویه دارند، تصویر موردنظر خود را از دولت ارایه کنند. او درادامه گفت: ما می خواهیم کاری را که در دوسال آخر با احمدی نژاد کردند، در سال اول با روحانی نکنند..

درخواست «نمایندگان ادوار» از روحانی

ایرنا: مجمع نمایندگان ادوار مجلس در نامه ای به رییس جمهوری ضمن انتقاد از طرح های «جرم سیاسی» و «فعالیت احزاب» که در دستور کار مجلس قرار دارد، از دکتر روحانی خواست این موضوعات در قالب لایحه ای جداگانه از طرف دولت به مجلس ارایه شود.

نمایندگان ادوار مجلس در نامه خود به رییس جمهوری آورده اند: طرح های ارایه شده مذکور محدود کننده آزادی های مصرح در قانون اساسی و حقوق شهروندی است.

دستگیری عوامل «داعش» در رفسنجان

آنا: نماینده رفسنجان در مجلس، از دستگیری عوامل گروه تروریستی داعش در حوزه انتخابیه خود خبر داد. حسین آذین گفت: جمع آوری کمک برای گروه تروریستی داعش در این شهرستان از سوی دو تا سه نفر از اتباع بیگانه انجام و جرم این افراد ثابت شده است. همچنین مقدار پولی که آنها برای کمک به داعش جمع آوری کرده اند بسیار ناچیز است. او افزود: قصد ما از بیان این مساله اتهام زدن به اتباع افغانستان نیست بلکه در میان 45هزار نفر اتباع این کشور در شهرستان رفسنجان احتمال وجود هرگونه تفکری وجود دارد.