آرشیو چهارشنبه ۵‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۵۶
شهرستان ها
۷

با اجرای طرح احیای 550 هزار هکتاری صورت می گیرد: افزایش 9 میلیون تن محصولات کشاورزی در خوزستان و ایلام

معاون اجرایی موسسه جهاد نصر گفت: با اجرا و تکمیل طرح احیای 550 هزار هکتار از اراضی خوزستان و ایلام 9 میلیون تن به تولیدات زراعی و باغی این دو استان افزوده می شود.

اهواز- خبرنگار کیهان:

حسن علاقه بند در نشستی خبری در اهواز اظهار کرد: دردی ماه 1392 به دنبال سفر رئیس جمهور به خوزستان، مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون دلار معادل 38 هزار میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی به مدت 3 سال برای اجرای این طرح ملی اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه براساس این طرح طی سه سال آینده 307 هزار هکتار از مجموع 550 هزار هکتار، نوسازی و تجهیز خواهد شد گفت: از زمان آغاز طرح یعنی سال 1389 تاکنون 75 هزار هکتار از این طرح ملی نوسازی و در اختیار بهره برداران محلی قرار گرفته است. علاقه بند ایجاد اشتغال، جلوگیری از هدررفت آب، اصلاح خاک و تکمیل سرمایه گذاری بالادستی را از دیگر مزایای این طرح عنوان کرد. معاون اجرایی موسسه جهاد نصر در ادامه از پیش بینی 19 هزار میلیارد ریال اعتبار از منابع خارجی (فاینانس) برای شتاب بخشی به این طرح خبر داد و گفت: امیدواریم با تامین و تخصیص این اعتبار، امکان فعالیت چند جبهه کاری جدید در مناطق مختلف خوزستان و ایلام فراهم شود. وی هزینه نوسازی و تجهیز هر هکتار زمین در قالب طرح 550 هزار هکتاری خوزستان و ایلام را بین 120 تا 150 میلیون ریال عنوان و اظهار کرد: کلیه هزینه های نوسازی و تجهیز این اراضی برعهده دولت است و پس از اتمام عملیات زهکشی، آبیاری، تسطیح و شست وشوی خاک در اختیار بهره برداران قرار می گیرد.