آرشیو چهارشنبه ۵‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۵۶
شهرستان ها
۷

عضو شورای شهر: اسناد و کتاب های نفیس کتابخانه ملی رشت در حال نابودی است

به دلیل فقدان شرایط مناسب، اسناد و کتابهای نفیس کتابخانه ملی رشت کپک زده است.

رشت- خبرنگار کیهان:

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت در جلسه این شورا با انتقاد از وضعیت کتابخانه ملی رشت گفت: در این مرکز کتابهایی با قدمت تاریخی متعلق به قرن 4 و 5 هجری شمسی دیده می شود اما این مجموعه که هیات امنایی است و با کمک مالی شهرداری اداره می شود، در شرایط نامطلوبی قرار دارد بطوری که آثار کپک و قارچ بر روی اسناد تاریخی این کتابخانه با ارزش دیده می شود.

رضا رسولی اضافه کرد: نگهداری کتاب و اسناد تاریخی باید در یک فضای ایزوله، بدون هوا و رطوبت نگهداری شود و از تمامی اسناد نیز باید میکروفیلم تهیه شود که تاکنون در این راستا کوتاهی شده است.

این عضو شورا با اشاره به حمایت های مالی هر ساله شهرداری از کتابخانه ملی رشت اظهار داشت: با وجود اعتباری که در اختیار هیات امنای این مرکز قرار می گیرد، به دلیل عدم نظارت شهرداری در بخش هزینه ها، اسناد این مرکز رو به نابودی است.

وی افزود: رشت مهد هنرمندان معاصری است که یادی از آنها نمی شود.

رسولی اذعان داشت: پس از تهران، رشت نامزد راه اندازی موزه هنرمندان شد و در 2 سال اخیر نیز شهردار وقت تلاش کرد با خریداری مجموعه ای از آثار هنرمندان، این موزه را در رشت راه اندازی کند اما متاسفانه این آثار بزرگ و نامه نگاری های آن در اسناد شهرداری خاک می خورد.