آرشیو چهارشنبه ۵‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۵۶
حوادث - اخبار کشور
۱۱

انتقاد اعضای شورای شهر به وزارت کشور درباره انتخابات شورایاران

در جلسه دیروز شورای شهر، اعضای شورا باردیگر به وزیر کشور انتقاد کردند که چرا انتخابات شورایاران برگزار نشده است و در این زمینه باید شخص وزیر پاسخگو باشد.

به گزارش فارس، احمد مسجد جامعی، رئیس شورای شهر تهران در ادامه هشتادونهمین جلسه شورای شهر با بیان اینکه در حال حاضر صحبت هایی با وزیر کشور درباره برگزاری انتخابات شورایاران شده است، اظهار داشت: برخی جلسات با حضور قالیباف و برخی جلسات با حضور بنده برگزار شده که شخص وزیر نیز قول برگزاری انتخابات را داده است. وی تصریح کرد: وزیر کشور آمادگی برگزاری انتخابات را دارد و تنها درباره شیوه برگزاری انتخابات مباحثی مطرح است که قرار است این موضوع نیز در دستور کار قرار بگیرد.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: در برگزاری انتخابات قبلی علی رغم اینکه انتخابات شورایاران در ماه رمضان برگزار شد، اما شاهد مشارکت چشمگیر شهروندان تهرانی بودیم که امیدواریم انتخابات آتی نیز به زودی برگزار شود.

مسجدجامعی خاطرنشان کرد: مشارکت مردم تهران در انتخابات شورایاران نشان از خواسته جدی آنها برای حضور شورایاران در تهران دارد که امیدواریم با برگزاری دوره جدید و مشارکت شورایاران میزان مداخله آنها نیز در سطح مدیریت شهری افزایش یابد.

به گزارش فارس، ابوالفضل قناعتی نیز با انتقاد از وزارت کشور و وزیر مربوطه اظهار داشت: دلیل برگزاری انتخابات را نمی دانم و امیدوارم با دعوت وزیر کشور به شورا، آقای رحمانی فضلی دلیل قانع کننده ای را برای برگزار نشدن انتخابات بیان کند.

وی تصریح کرد: بنده از ریاست شورای شهر تهران درخواست می کنم با توجه به تعامل و همکاری که با دولت دارم، وزیر کشور را به جلسه شورا دعوت کنم.

مجتبی شاکری دیگر عضو شورای شهر تهران نیز با اشاره به اینکه هم اکنون فعالیت شورایاران در محلات فاقد وجاهت قانونی است، گفت: امیدواریم هر چه زودتر انتخابات شورایاران برگزار شود.

وی گفت: بخش عمده ای از کمیسیون نظارت شوراها را می توان از پتانسیل شورایاران استفاده کرد. در ادامه جلسه نیز حجت الاسلام ناصحی از وزارت کشور خواست هرچه زودتر انتخابات شورایاران را برگزار کند.