آرشیو چهارشنبه ۵‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۵۶
ورزشی - اخبار کشور
۹

معاون رئیس جمهور اعلام کرد: اتمام طرح های عمرانی و توسعه ای با کمک نهاد و سازمان های غیردولتی

معاون اجرایی رئیس جمهوری گفت: 75 هزار طرح و پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد که اتمام آنها 24 سال طول می کشد.

محمد شریعتمداری در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان خراسان رضوی که با هدف تهیه مقدمات سفر هیئت دولت به این استان تشکیل شده بود افزود: با توجه به حجم منابع محدود مالی کشور دولت تلاش می کند پروژه های عمرانی و در حال اجرا را که از پیشرفت فیزیکی بالای 70 تا 80 درصد برخوردار است با تخصیص منابع از سایر ردیف ها و امکاناتی که در اختیار رئیس جمهوری و در ردیف های متمرکز هست در دوره زمانی کوتاه به اتمام برساند.

وی افزود: البته این طرح ها نیز باید به گونه ای باشد که در زندگی مردم، تامین معیشت آنها و ایجاد اشتغال نیز تاثیرگذار باشند.

معاون اجرایی رئیس جمهوری گفت: اگر پروژه ای باشد که به شکل استثنایی پیشرفت کمتری داشته اما اهمیت فوق العاده ای دارد می توان به آن پروژه هم منابعی را اختصاص داد که مردم زودتر به خدمات مورد نظر برسند.

شریعتمداری افزود: دولت یازدهم برای تکمیل طرح های عمرانی و توسعه ای کشور طی 3 سال آینده همه تلاش خود را می کند و از طرح های عمرانی که دولت یازدهم دستور اجرا را صادر کرده است جز در موارد بسیار خاص چیزی به دولت آینده محول نمی شود و طرح ناتمامی نخواهد داشت. شریعتمداری به محدودیت های منابع مالی دولت در تخصیص اعتبار به طرح های عمرانی اشاره کرد و افزود: استانداران و شورای برنامه ریزی توسعه در استان ها باید با تهیه اطلاعات جامع و صحیح از طرح های در دست اجرا و نیمه تمام اولویت بندی طرح ها را آغاز کنند و بر اساس آن بودجه را تخصیص دهند.

وی گفت: در حال حاضر از بودجه عمومی نمی توان اعتبار قابل توجهی به عمران اختصاص داد و منابعی خارج از بودجه کل کشور برای این امور نیاز است.

شریعتمداری اجرای طرح های عمرانی کشور را با کمک مردم و نهادها و سازمان های غیردولتی همسو با سیاست های کلی نظام عملی دانست و گفت: نهادهای غیردولتی که برای محرومیت زدایی تلاش می کنند انتظار داریم برنامه های توسعه ای و عمرانی خود را با دولت همسو کنند تا با جلوگیری از موازی کاری نتایج محسوس تری به دست بیاید.