آرشیو چهارشنبه ۵‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۵۶
ورزشی - اخبار کشور
۹

معاون مرکز آمار ایران خبر داد: آغاز سرشماری عمومی کشاورزی از 5 مهرماه در کشور

معاون طرح های آماری و آمارهای ثبتی مرکز آمار ایران از اجرای طرح سرشماری عمومی کشاورزی از پنجم مهرماه سال جاری در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، نعمت الله رضایی در جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی استان کرمانشاه گفت این سرشماری از تاریخ پنجم مهر ماه تا 18 آبان با هزینه ای افزون بر 3 میلیارد تومان در سراسر کشور انجام می شود.

وی با بیان اینکه سرشماری عمومی کشاورزی در 260 شهر کشور اجرا می شود، خاطرنشان کرد: شهرهای منتخب شهرهایی هستند که تعداد بهره برداران آن نسبت به تعداد خانوارها کمتر از 6 درصد است.

رضایی تصریح کرد: تهیه فهرست کاملی از بهره برداران در بخش کشاورزی از اهداف مهم سرشماری فوق است.

وی جمع آوری داده ها توسط مصاحبه با بهره برداران کشاورزی ساکن و غیرساکن و شرکت های رسمی و موسسه های دارای فعالیت کشاورزی و ثبت اطلاعات در فرم های الکترونیک بر روی تبلت را روش اجرای این سرشماری عنوان کرد.

به گفته رضایی، از مجموع 4 میلیون و 300 هزار بهره بردار بخش کشاورزی، 800 هزار نفر بهره بردار غیرساکن و 200 تا 300 هزار نفر در روستاهای خالی از سکنه فعالیت دارند.

وی از اعلام نتایج اولیه تفصیلی سرشماری عمومی کشاورزی شهری سال 93 حداکثر تا تاریخ 30 بهمن ماه سال جاری و اعلام نتایج روستاها تا تاریخ 31 مردادماه سال 94 خبر داد.