آرشیو پنجشنبه ۶‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۵۷۲۹
رویداد
۳

افتتاح بزرگ ترین نیروگاه خورشیدی کشور

معاون اجرایی رئیس جمهوری گفت: دولت تدبیر و امید معتقد است که باید سیاست های گسترده تشویقی برای حمایت از حرکت های ارزشمند و شتابنده در عرصه تولید انرژی های نو اتخاذ شود.

به گزارش ایسنا، محمد شریعتمداری در مراسم «افتتاح بزرگ ترین نیروگاه خورشیدی کشور» با بیان اینکه از مباحث بزرگ کشور اسلامی ما وجود معادل 400 میلیارد بشکه نفت از مجموعه ذخایر گازی و نفتی است، اظهار کرد: ما اولین و بزرگ ترین دارنده نفت و گاز جهان هستیم و دراین زمینه نام آورترین کشور جهان به حساب می آییم اما خوشحالیم با وجود داشتن چنین جایگاهی در عرصه ذخایر سوخت فسیلی، حرکت های شتابنده و خوبی در عرصه تولید انرژی های پاک و سوخت هایی که آلایندگی برای جامعه ندارد در بین جوانان و دانشمندان ما آغاز شده است.

وی یادآور شد: دولت 170 سیاست جدید در عرصه خروج از رکود بدون تورم تصویب کرده است که تامین مشوق های لازم در جهت تولید انرژی بیشتر در کشور با استفاده از سوخت گاز یکی از این سیاست ها است.

از سوی دیگر «مرتضی بانک»، معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری با حضور در صفادشت از توابع شهرستان ملارد استان تهران، کلنگ احداث مجتمع صنعتی اورندپلاستیک را که بزرگ ترین طراح و تولیدکننده سیستم سوخت رسانی خودرو در خاورمیانه است، به زمین زد.