آرشیو پنجشنبه ۶‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۹
جهان
۱۵

بریده اخبار

آمریکا: وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد هفت کشور دیگر برای تجهیز تسلیحاتی پیشمرگه های کرد، به ایالات متحده پیوسته اند: «علاوه بر ایالات متحده و دولت مرکزی عراق، هفت کشور دیگر شامل آلبانی، کانادا، کرواسی، دانمارک، ایتالیا، فرانسه و بریتانیا متعهد شده اند از نیروهای کرد پشتیبانی کنند و نیازهای تسلیحاتی و تجهیزاتی فوری آنها را برآورده سازند.»باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا درخصوص فعالیت های گروه تروریستی داعش، گفت: ریشه کن کردن سرطانی همانند داعش، آسان نیست و سریع انجام نخواهد شد. همچنین اعضای خانواده داگلاس مک کین، جوان آمریکایی که گمان می رود در سوریه در کنار شبه نظامیان داعش در حال نبرد بوده، مرگ او را تایید کرده اند. (بی بی سی)

پاکستان: نخست وزیر پاکستان تاکید کرد: تسلیم معترضانی که استعفای وی را مطالبه می کنند، نشده و از مسیر خود خارج نخواهد شد. (خبرگزاری فرانسه)

سوریه: سازمان ملل با طرح ادعایی جدی علیه دولت سوریه، این کشور را به استفاده از بمب های بشکه ای علیه شهروندان غیرنظامی متهم کرده است. سازمان ملل مدعی شده است استفاده سوریه از این بمب ها، در سطح جنایت جنگی است. (اسکای نیوز)

اوکراین: پترو پوروشنکو، رییس جمهوری اوکراین، گفت: مسکو با اولویت های برنامه صلح برای اوکراین موافقت کرده اما مقام های روس تاکید دارند کی یف می تواند با مخالفان شرق اوکراین به آتش بس دست پیدا کند. پوروشنکو با همتای روسش دیدار کرد اما هیچ نشانه قطعی از دستیابی به توافق برای اتمام درگیری ها در اوکراین مشاهده نمی شود. (آسوشیتدپرس)

عراق: نیروهای عراقی روز گذشته اعلام کردند یک هواپیمای بدون سرنشین اسراییلی در نزدیکی فرودگاه بغداد سقوط کرده است. به گزارش پایگاه اینترنتی عربی پرس و به نقل از منابع رسانه ای عراق هنوز علت سقوط این پهپاد روشن نیست و ارتش عراق می گوید درحال بررسی جزییات امر است. در همین حال منابع عراقی گفته اند سفارت آمریکا در عراق، دخالت کرده و سفیر واشنگتن با رفتن به محل سقوط پهپاد، بقایای آن را با خود به سفارتخانه برده است. گفته می شود این پهپاد شبیه همانی است که چندروز پیش در ایران سقوط کرد. پرنده دیگری مشابه این پهپاد چند روز پیش در غزه سقوط کرده بود. (عربی پرس)