آرشیو شنبه ۸‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۳۰۴۵
حوادث
۱۴

معمای قتل اعضای یک خانواده در مشهد

معمای قتل مرموز سه عضو یک خانواده در مشهد با گزارش پزشکی قانونی حل خواهد شد.

هفته گذشته ماموران پلیس مشهد در جریان جنایتی هولناک قرار گرفتند. در ادامه تیمی از کارآگاهان همراه قاضی موحدی، بازپرس ویژه قتل مشهد در محل جنایت در خیابان فتاح حاضر شدند. کارآگاهان پس از ورود به خانه با جسد زوج جوان و فرزند خردسال شان روبه رو شدند. هر سه جسد در کنار یکدیگر قرار داشت. هیچ آثاری از سرقت نیز در وسایل خانه کشف نشد. زنی که موضوع را به پلیس اطلاع داده بود در جریان تحقیقات گفت: خواهرم به نام زهرا باردار بود و هر روز صبح دخترم برای کمک به وی در کارهایش به خانه آنها در طبقه بالامی رفت. امروز صبح دخترم دقایقی پس از خارج شدن از خانه سراسیمه بازگشت و از قتل اعضای خانواده خواهرم خبر داد. ما هم با پلیس تماس گرفتیم.

پزشک جنایی پس از معاینه اجساد اعلام کرد که زهرا و پسر خانواده بر اثر خفگی جان باخته اند و همسر زهرا به نام احمد نیز بر اثر مسمومیت جان خود را از دست داده است. تیم جنایی در بررسی محل مقداری سم نباتی کشف کردند که نشان می داد احمد بر اثر مسمومیت با این سم جان خود را از دست داده است. از سوی دیگر در بررسی محل جنایت هیچ آثاری از ورود به زور مشاهده نشد. کارآگاهان با کشف این سرنخ ها و آثار به دست آمده در صحنه جنایت احتمال دادند احمد ابتدا همسر باردارش و فرزند خود را خفه کرده و بعد دست به خودکشی زده است. روی دست احمد نیز آثاری از درگیری و خراش مشاهده شد که ماموران احتمال دادند این آثار خراش مربوط به مقاومت زهراست. از سوی دیگر تحقیقات نشان می داد این زوج هیچ اختلافی با یکدیگر نداشتند که این موضوع معمای این جنایت را پیچیده تر کرد. پس از تحقیقات مقدماتی بازپرس جنایی دستور انتقال اجساد به پزشکی قانونی را صادر کرد تا با معاینات تخصصی علت اصلی مرگ قربانیان مشخص شود.

قاضی موحدی راد، دراین باره به «اعتماد» گفت: «تمام شواهد حکایت از قتل از سوی پدر دارد اما باید منتظر گزارش پزشکی قانونی بود.»