آرشیو شنبه ۸‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۵۸
صفحه آخر
۱۲

نشست اضطراری سازمان ملل در پی تصرف شهر مرزی اوکراین از سوی روسیه

در پی انتشار خبر «تصرف یک شهر مرزی اوکراین از سوی نظامیان روسیه» شورای امنیت نشست اضطراری برقرار کرد.

یک مقام ارشد اوکراین اعلام کرد که دو ستون زرهی از تانک های روسی به همراه خودروهای زرهی به سمت یک پست مرزی اوکراین آتش گشودند و سپس وارد این کشور شدند. به دنبال انتشار این خبر شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی این موضوع نشست اضطراری برقرار کرد.

به گزارش ایسنا، یکی از مقام های ارشد سازمان ملل در جلسه شورای امنیت گفت که گسترش خشونت در جنوب شرق اوکراین موجب تشدید خطرناک تنش ها می شود اما با این حال سازمان ملل هیچ راهی برای تایید این گزارش ها مبنی بر اینکه روسیه به داخل اوکراین تانک و نیرو ارسال کرده، در دست ندارد. در همین حال ویتالی چورکین، نماینده روسیه در سازمان ملل گفت: دولت اوکراین علیه مردم کشورش جنگ به راه انداخته است. این مقام روسی حضور نیروهای روس در خاک اوکراین را رد نکرد و اعلام کرد: داوطلبان روسی در بخشی از مناطق شرقی اوکراین حضور دارند و هیچ کس منکر آن نیست.

در پی انتشار این خبر که نیروهای روسیه وارد خاک اوکراین شده اند، کاخ سفید با صدور بیانیه ای اعلام کرد که باراک اوباما و آنگلامرکل، رهبران آمریکا و آلمان طی یک تماس تلفنی بر تشدید تحریم های غرب علیه روسیه تاکید کرده اند.

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) با انتشار تصاویر ماهواره ای اعلام کرده است که نیروهای نظامی روسیه به داخل خاک اوکراین وارد شده اند. روسیه این اتهامات را بی اساس دانسته است.