آرشیو شنبه ۸‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۵۸
اقتصادی
۴

کوتاه اقتصادی

* علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در گفت وگو با فارس گفت: صادرات دام سبک باید به اندازه مازاد داخلی باشد زیرا با نزدیک شدن به فصل پاییز و عید قربان نیاز داخلی افزایش می یابد و اگر میزان صادرات کنترل نشود قطعا در آینده نزدیک افزایش قیمت خواهیم داشت.

* هدایت اصغری مدیرعامل اتحادیه تولیدکنندگان مرغ تخم گذار، در گفت وگو با فارس گفت: مقدمات صادرات تخم مرغ به کشور روسیه فراهم شده و احتمالااوایل هفته آینده اولین محموله 25 تنی تخم مرغ به کشور روسیه صادر می شود.

* معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه در گذشته برخی روستاهای کوچک برخلاف قوانین تقسیمات کشوری تبدیل به شهر شدند، گفت: وزارت کشور این تخلفات را پیگیری می کند.پیروز حناچی در گفت وگو با مهر در خصوص تغییراتی که در گذشته در اجرای قانون تقسیمات کشوری اتفاق افتاده بود، گفت: وزارت کشور در حال پیگیری این موضوع است تا دیگر اجازه شهر شدن روستاهای کوچک و یا استان شدن برخی از شهرهایی که واجد شرایط نیستند را بگیرد.

* معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه 400 میلیارد تومان یارانه سود تسهیلات بانکی برای توسعه ناوگان روستایی پیش بینی شده گفت: امسال بیش از 5 هزار وسیله نقلیه در حمل ونقل مسافری روستایی فعال می شوند. حسین میرشفیع در گفت وگو با مهر در خصوص توسعه حمل ونقل عمومی روستایی اظهار داشت: تاکنون 14 هزار وسیله نقلیه که در راه های روستایی فعالیت می کنند، شناسایی شده، همچنین از وسایل نقلیه مورد نیاز روستاها برآوردی صورت گرفته است.

* به گزارش فارس، اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد، ایران در ماه های جولای و آگوست همچنان تولید نفت 2/8 میلیون بشکه ای و جایگاه سوم خود در اوپک را حفظ کرده و این میزان تولید نسبت به مدت مشابه سال گذشته 100 هزار بشکه بیشتر است.