آرشیو شنبه ۸‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۲۱۰۰
ورزش
۱۳

کار «پپ» به گروه «مرگ» کشید

شرق: قرعه کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا چند شگفتی به همراه داشت: از هم گروهی رئال مادرید با لیورپول گرفته تا تقابل مجدد تیم های بارسلونا و پاری سن ژرمن. با این حال هیچ کدام از این اتفاقات به اندازه گروه E این بازی ها، جایی که تیم های بایرن مونیخ و منچسترسیتی به هم رسیده اند، جذاب نیست. در واقع در این گروه تیم های منچسترسیتی، بایرن مونیخ و زسکا درست مثل مرحله گروهی سال پیش به هم رسیده اند؛ با این تفاوت که این بار به جای تیم ویکتوریا پلژن تیم رم قرار گرفته است. به این ترتیب منچسترسیتی برای سومین بار پی درپی با تیم بایرن مونیخ هم گروه شده است ولی این بار حضور تیمی مثل رم در این گروه کار سایر مدعیان برای صعود به مرحله بعدی این بازی ها را دشوار تر کرده است. بایرنی ها که در سال های 2010 و 2012 فینالیست این تورنمنت بوده اند سرانجام در سال 2013 به عنوان قهرمانی رسیده و در این فصل هم فقط تونی کروس را از دست داده اند. آنها البته با تقویت تیمشان یک بار دیگر در اندیشه رسیدن به بازی پایانی هستند.

در گروه B این رقابت ها نیز تیم رئال مادرید، مدافع عنوان قهرمانی باید به مصاف تیم لیورپول برود؛ دیداری که اگرچه می تواند جذاب باشد ولی با توجه به حضور دو تیم متوسط دیگر در این گروه بعید به نظر می رسد سرنوشت ساز باشد. لودوگورتس بلغارستان و بازل سوییس حداقل روی کاغذ خطری برای دو تیم دیگر ندارند.

تیم بارسلونا یکی دیگر از مدافعان عنوان قهرمانی هم کار به نسبت دشواری دارد؛ این تیم یک بار دیگر به پاری سن ژرمن، باشگاه متمول فرانسوی رسیده است و در کنار تیم آژاکس، کار چندان راحتی برای صعود به مرحله بعدی نخواهد داشت. این در حالی است که حضور تیمی مثل آپوئل نیکوزیا می تواند برای سه تیم دیگر، برگ برنده و تعیین کننده ای باشد.

گروه بندی کامل لیگ قهرمانان اروپا

گروهA: اتلتیکومادرید، یوونتوس، المپیاکوس، مالمو

گروهB: رئال مادرید، بازل، لیورپول، لودوگورتس

گروهC: بنفیکا، زنیت، لورکوزن، موناکو

گروهD: آرسنال، دورتموند، گالاتاسرای، اندرلشت

گروهE: بایرن مونیخ، منچسترسیتی، زسکا مسکو، رم

گروهF: بارسلونا، آژاکس، پاری سن ژرمن، آپوئل

گروهG: چلسی، شالکه، اسپورتینگ، ماریبور

گروه H: پورتو، شاختار، بیلبائو، باته بوریسف