آرشیو شنبه ۸‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۵۸
حوادث - اخبار کشور
۱۱

کاهش 8 تا 14 درجه ای دمای هوا در سواحل خزر

کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به نفوذ هوای سرد به سواحل جنوبی دریای خزر گفت: بر همین اساس کاهش 8 تا 14 درجه ای دمای هوا در سواحل جنوبی دریای خزر دور از انتظار نخواهد بود.

فریبا گودرزی در گفت وگو با فارس افزود: با نفوذ هوای سرد به سواحل جنوبی دریای خزر، بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید در سواحل جنوبی دریای خزر آغاز خواهد شد و بطور متناوب تا دوشنبه ادامه خواهد داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی پیش بینی کرد در این مدت کاهش دما حدود 8 تا 14 درجه سانتی گراد برای سواحل جنوبی دریای خزر رخ می دهد و دریای خزر مواج و طوفانی خواهد بود.

وی با بیان اینکه بیشترین میزان بارش در استان های گیلان و مازندران طی امروز و فردا به ترتیب حدود 40 و 30 میلی متر خواهد بود، ادامه داد: در این مدت در استان های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و زنجان نیز رگبار و رعد و برق پراکنده و گاهی وزش باد شدید رخ خواهد داد.

گودرزی گفت: امروز هم رشد ابر، رگبار موقتی باران گاهی با رعد و برق و وزش باد در ساعات بعدازظهر تا اوایل شب در برخی مناطق هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، جنوب فارس، ارتفاعات بوشهر و ارتفاعات زاگرس در استان های خوزستان، چهار محال وبختیاری و کهگیلویه و بویراحمد رخ خواهد داد.

این کارشناس نسبت به خطرات ناشی از رعد وبرق و آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه های فصلی و مسیل ها در مناطق کوهپایه ای و روستاهای کوهستانی هشدار داد و گفت: ضروری است اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از خسارات احتمالی صورت گیرد.