آرشیو شنبه ۸‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۵۸
ورزشی - اخبار کشور
۹

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد: ایجاد یک میلیون شغل در سال

در ششمین روز از هفته دولت و با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی 3 هزار و 800 واحد مسکن مهر به مددجویان بهزیستی کرمانشاه واگذار شد.

کرمانشاه- خبرنگار کیهان:

علی ربیعی در مراسم واگذاری این واحدهای مسکونی گفت: تا پایان سال جاری 20 هزار واحد مسکونی به مددجویان سازمان بهزیستی در کل کشور واگذار می شود.

وی با اشاره به این که بیکاری و معیشت مردم، دو موضوع مهم است که دولت به دنبال رفع آن است، افزود: برای ارتقای فضای کسب و کار بودجه عمرانی کشور 3 برابر شده و 50 درصد منابع هم به بخش تولید و اقتصاد اختصاص یافته است.

قابل ذکر است در این سفر دو طرح بیمارستانی در شهرستان های سنقر و پاوه و یک مرکز اورژانس برای کودکان در کرمانشاه به بهره برداری رسید و برق 4 هزار و 940 واحد مسکن مهر دولت آباد کرمانشاه نیز با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال تامین شد. به گزارش ایرنا ربیعی در این سفر از ایجاد یک میلیون شغل در سال خبر داد و گفت: ایجاد این تعداد فرصت شغلی از برنامه های اصلی دولت است که با جدیت به دنبال اجرای آن هستیم. وی افزود: یکی از مشکلاتی که دولت از همان ابتدا با آن مواجه بود بیکاری بالاو عدم رشد اقتصادی مثبت بود که کار این دولت را به مراتب سخت تر از دولت های گذشته کرد. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از برنامه ریزی این وزارتخانه برای افزایش افراد زیرپوشش یارانه کالادر سال جاری تا 10 میلیون نفر خبر داد. وی تاکید کرد: تا پایان سال 93 این افراد به 10 میلیون نفر افزایش خواهند یافت و در سال آینده نیز از محل طرح هدفمندی یارانه ها افراد بیشتری را زیرپوشش قرار خواهیم داد.