آرشیو شنبه ۸‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۵۸
شهرستان ها
۷

بهره برداری از اینترنت پرسرعت 493 روستای گیلان

اینترنت پرسرعت 493 روستای گیلان با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افتتاح شد.

این طرح ها با حضور محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و محمدعلی نجفی استاندار گیلان در روستای لیالستان شهرستان لاهیجان درشرق استان گیلان به صورت همزمان افتتاح شد.

واعظی به فعالیت 54 شرکت فناوری اطلاعات و الکترونیک در پارک علم وفناوری گیلان اشاره کرد و افزود: پهنای باند در گیلان هفت گیگا بایت بود که به 32 گیگابایت رسید.

افزایش پهنای باند لایه لبه استان گیلان به میزان 32 گیگابایت، توسعه تجهیزات تکمیلی کانال های بین المللی، نصب و راه اندازی سامانه پایش ترافیک، توسعه فیبرنوری استان به میزان 288 کیلومتر در حوزه زیرساخت ارتباطات با هزینه 230 میلیارد ریال از مهم ترین طرح هایی بود که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گیلان به بهره برداری رسید.

همچنین استانداری گیلان و شرکت پست یک تفاهم نامه همکاری امضاء کردند که در آن، دو طرف در خصوص انطباق بخش های پستی با نقشه های ثبت املاک کشور توافق کردند.

علاوه بر چهار پروژه زیرساخت ارتباطات، یکصد صندوق تامین مالی خرد روستایی با همکاری استانداری وشرکت پست، سه ناحیه مستقل بانکی شرکت های تعاون دهیاران بهره برداری و از چهار سرویس خدماتی شرکت پست رونمایی شد.

همچنین وزیر صنعت، معدن و تجارت از ایجاد شهرک فناوری به منظور استفاده از توانمندی فارغ التحصیلان در زمینه های صنعت، معدن و کشاورزی برپایه فعالیت های دانش بنیان در گیلان خبرداد.

محمدرضا نعمت زاده گیلان را در زمینه کشاورزی از استان های پیشرو اعلام کرد و گفت: گیلان در آینده از استان های پیشرو در امر صنعت خواهد بود. فعالیت های صنعتی گیلان می تواند در توسعه اقتصادی کشور موثر باشد.

وی افزود: اینکه برخی می گویند گیلان از استان های کشاورزی محسوب می شود اشتباه است و اعتقاد داریم صنعت و کشاورزی در گیلان مکمل یکدیگر هستند.