آرشیو شنبه ۸‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۵۸
شهرستان ها
۷

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز: احداث بیمارستان های غیرکارشناسی در شهرهای کوچک جفا در حق مردم است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: احداث بیمارستان های غیرکارشناسی که به عنوان کارنامه کاری برای برخی افراد تلقی می شود؛ در حقیقت جفا در حق مردم آن شهر است.

اهواز- خبرنگار کیهان:

اسماعیل ایدنی در جلسه هم اندیشی با اصحاب رسانه خوزستان که در این دانشگاه برگزار شد با بیان این که بسیاری از بیمارستان ها در شهرهای کوچک کارایی لازم را ندارند، افزود: در حال حاضر درصد اشغال تخت در بیمارستان رامشیر، تنها 6 درصد است و مجموعه بهداشت و درمان مبلغ بالایی در این بیمارستان هزینه می کند و برای هر بیمارستان پزشک جراح و متخصص زنان و داخلی و اطفال می فرستد اما پزشکی که در این بیمارستان کار می کند، بیمار ندارد.

وی گفت: در بیمارستان دیگری در یکی از شهرهای استان، به 96 نفر پرسنل حقوق می دهیم در حالی که اشغال تخت در این بیمارستان کمتر از 10 درصد است و پزشک اصلا حاضر نیست در چنین بیمارستانی کار کند.

ایدنی تاکید کرد: اینها همه بیمارستان های غیرکارشناسی بودند که ساخته شدند و اکنون نیز این فشار به شدت بر روی دانشگاه وجود دارد که از این دست بیمارستان ها بسازد.

وی گفت: متاسفانه بیش از آن که نگاه به مسائل بهداشت و درمان در عرصه عمومی، بر ارتقای کیفیت خدمات تاکید داشته باشد؛ دست آویزی است تا افرادی مطالبات سیاسی خاص خود را دنبال کنند و به عنوان کارنامه کاری ارائه دهند؛ ولی در حقیقت در حق مردم آن شهر جفا می کنند زیرا اعتباری که باید صرف اصلاح زیرساخت های آن شهر شود، در مسیری غیر کارآمد هزینه می شود.