آرشیو شنبه ۸‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۵۸
شهرستان ها
۷

وزیر نیرو: حقابه اردبیل از قزل اوزن تخصیص یافته است

وزیر نیرو گفت: حقابه استان اردبیل از قزل اوزن تخصیص یافته و حتی چندین سد در منطقه خلخال برای دریافت این حقابه درحال احداث است.

حمید چیت چیان در جریان بازدید از طرح های حوزه نیرو در استان اردبیل اظهار کرد: ما در تلاش هستیم تا حقابه استان اردبیل را به شکل کامل از قزل اوزن به مانند سایر استان های دارای حوزه مشترک تخصیص دهیم تا از این محل بخشی از کمبودها و نارسایی ها برطرف شود.

وی به روند احداث سد گیوی و بفراجرد در کوثر و خلخال اشاره کرد و گفت: تلاش می کنیم تا از منابع مختلف این دو سد که در جنوب استان اردبیل می تواند بخش عظیمی از دغدغه های آب آشامیدنی و کشاورزی را برطرف کند، هر چه سریع تر تکمیل و نسبت به آبگیری و بهره برداری از آن اقدام کنیم.

وزیر نیرو به اجرای پروژه های شبکه های آبیاری و زهکشی خداآفرین و بند انحرافی میل مغان اشاره کرد و افزود: قرار است در مدت چهار سال آینده بیش از 83 هزار هکتار از اراضی استان اردبیل زیر کشت آبیاری مدرن به ویژه کانال کشی و زهکشی برود.

چیت چیان ضرورت راه اندازی کامل نیروگاه سیکل ترکیبی اردبیل را نیز یادآور شد و تصریح کرد: بخش بخار این نیروگاه با سرمایه گذاری یک هزار و 500میلیارد تومان به زودی آغاز می شود که با راه اندازی این بخش، میزان تولید برق دراین استان به چهار هزار و 800 مگاوات افزایش می یابد.