آرشیو شنبه ۸‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۵۸
اخبار کشور
۱۰

آیت الله مکارم شیرازی: مخالفتی با گسترش ابزارهای رسانه ای نداریم

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر اینکه ما مخالفتی با گسترش علم و دانش و ابزارهای رسانه ای نداریم، تصریح کرد که دغدغه اصلی، لزوم سالم سازی فضای مجازی و اینترنت است و مسئولان ذیربط باید به این دغدغه توجه کنند.

به گزارش رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی در حرم رضوی تاکید کرد: اگر بخواهیم خدمات امام رضا(ع) به جهان اسلام و تشیع را بدانیم باید شرایط حاکم بر زمان ایشان را در نظر بگیریم. در زمان ایشان جهان اسلام بسیار گسترده بود و اقوام زیادی با عقاید، اخلاق و فرهنگشان به سوی جهان اسلام هجوم آورده بودند و اسلام نیز به آنها آزادی داده بود، در این هنگام شبهات و سوالات بسیاری به وجود آمد که امام رضا(ع) در برابر آنها قد علم کرد و توانست اسلام را حفظ کند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی بیان کرد: امروز نیز همان شرایط زمان امام رضا(ع) حاکم است، شبهات و تبلیغات ضد اسلامی از رسانه های دشمن، ماهواره ها و شبکه های اینترنتی شبانه روزی در جهان اسلام پخش می شود و در این میان باید علما، حوزه های علمیه و دانشگاه ها در برابر این برنامه دشمن بایستند و معارف اسلام که قوی ترین معارف است را برای مردم دنیا روشن کنند.

این مرجع تقلید تاکید کرد: من برای مسئولانی که با مسائل رسانه ای در ارتباط هستند پیام می دهم و می خواهم تا سعی کنند رسانه هایی را در اختیار مردم بگذارند که بدآموز نباشد؛ وزیر ارتباطات نباید به حرف هر کسی گوش کند و بگوید ما پهنای اینترنت را وسیع و به وسیله آن علم و دانش را گسترش دادیم، او باید با سازمان عالی مجازی ارتباط برقرار و بررسی کند که آیا گسترش بی حساب و کتاب رسانه ها به نفع کشور و جوانان است یا به ضرر آنها.

وی ادامه داد: ما مخالف گسترش علم و دانش و ابزارهای رسانه ای نیستیم اما باید توجه داشت که بخشی از این رسانه ها ابزاری خطرناک و ابزار گناه هستند؛ در واقع هیچ زمان به اندازه امروز گناه گسترش نداشته است چرا که امروز ابزارهای گناه وسعت یافته اند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی افزود: هنگامی که ابزارهای گناه و گناه گسترش یابد، آثاری چون خشکسالی، ناامنی، بیماری های صعب العلاج، مرگ و میر و غیره گسترش می یابند.