آرشیو شنبه ۸‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۵۸
اخبار کشور
۱۰

عراقچی: طرف مقابل زیاده خواهی نکند توافق تا 3 آذر حاصل می شود

معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه با ابراز امیدواری نسبت به اینکه مذاکرات تا 24 نوامبر سال جاری به نتیجه برسد، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران متناسب با میزان حسن نیت طرف مقابل در مذاکرات، رفتار خواهد کرد.

سید عباس عراقچی پنجشنبه گذشته در نشست توجیهی سفرا و روسای نمایندگی های مقیم تهران، آخرین وضعیت مذاکرات هسته ای جمهوری اسلامی ایران با 1+5 را تشریح کرد.

عراقچی با بیان ویژگی توافقات برنامه اقدام مشترک ژنو، بر جدیت کشورمان جهت حصول نتایج عملی و مثبت در مذاکرات جاری هسته ای تاکید کرد.

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان، با تعیین کننده خواندن سه عنصر جدیت در مذاکرات، حسن نیت طرف های مذاکره کننده و معقول و منطقی بودن انتظارات طرفین در مذاکرات، هر گونه حصول به نتیجه ملموس در مذاکرات را منوط به رعایت سه اصل فوق الذکر دانست.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با جدیت و حسن نیت کامل، و نیز ایده های منطقی و راهگشا وارد مذاکرات شده و اطمینان دارد چنانچه طرف مقابل نیز با جدیت و حسن نیت مذاکرات را ادامه داده و در پی زیاده خواهی نباشد، حصول توافق تا تاریخ 24 نوامبر کاملاعملی است.

به گزارش فارس، عراقچی در پایان ابراز امیدواری کرد که مذاکرات تا 24 نوامبر سال جاری به نتیجه رسیده و تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران متناسب با میزان حسن نیت طرف مقابل در مذاکرات، رفتار خواهد کرد.