آرشیو شنبه ۸‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۵۸
اخبار کشور
۳

واشنگتن پست: رهبران ایران هرگز از آمریکا نمی ترسند

روزنامه واشنگتن پست در گزارشی با اشاره به اینکه وعده های باراک اوباما درباره ایران عملی نشده است نوشت که ایرانی ها به هیچ وجه از رئیس جمهور آمریکا نمی ترسند.

به گزارش فارس روزنامه واشنگتن پست در گزارشی درباره ایران نوشت: رهبران ایران یک درس کلیدی را در داخل کشور جا انداخته اند؛ این که آن ها به هیچ وجه از این رئیس جمهور آمریکا نمی ترسند.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: اگر غیر از این بود آن ها این اقدامات را انجام نمی دادند، یک مقام ارشد ایران روز چهارشنبه گفت: ایران اخیرا آزمایش های جدید در زمینه ماشین های پیشرفته فرآوری اورانیوم انجام داده است؛ مساله ای که برای کشورهای غربی که به دنبال محدود کردن برنامه هسته ای ایران هستند آزار دهنده است.

واشنگتن پست در ادامه با تکرار ادعاهای همیشگی مقامات غربی به ویژه آمریکا افزود: توسعه و ارتقای سانتریفیوژهای جدید ایران و جایگزینی آن با مدل های فعلی به دقت از سوی غربی ها رصد می شود چرا که ممکن است ایران را به صورت بالقوه به سمت ساخت بمب هسته ای نزدیک کند!

این روزنامه همچنین در گزارش خود آورده است: برخلاف دولت واشنگتن، ایرانی ها به خوبی بلدند چگونه شرایط و توافق موقت با گروه 1+5 را مدیریت کنند. هدف همه آن ها به دست آوردن توانایی های هسته ای است.

واشنگتن پست بعد از یک مقدمه طولانی مدعی می شود دولت باراک اوباما به تعطیل کردن تاسیسات هسته ای ایران که به طور بالقوه برای ساخت سلاح هسته ای می توانند کاربرد داشته باشند و یا اوراق کردن ابعاد کلیدی برنامه نظامی هسته ای ایران متعهد نیست.