آرشیو شنبه ۸‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۳۰۴۵
جامعه
۱۳

سر خط خبرها

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه کاهش ساعت کاری در دولت قبل مجوز قانونی نداشت، گفت: پیشنهاد ما برای ساعت کاری زنان شاغل، ساعت کار شناور و منعطف است.

رضا صالحی امیری، عضو شورای راهبردی امور جوانان از تصویب انتزاع حوزه جوانان از وزارت ورزش در این شورا خبر داد و گفت: بنده پیشنهاد دادم یک معاونت اجتماعی زیرنظر رییس جمهور ایجاد شود که در واقع موضوع جوانان در حوزه ساماندهی در امور اجتماعی تعریف شود که در این شرایط از حساسیت ها کاسته می شود و ما کار خود را ادامه می دهیم تا شرایط قانونی آن مهیا شود.

سهیلاجلودارزاده، رییس ستاد طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار گفت: در حال حاضر یک میلیون نفر از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد، 200 هزار نفر تحت پوشش خیریه ها و... هستند، اما یک میلیون نفر از این زنان ناشناخته هستند و ممکن است به آسیب های اجتماعی دچار شوند.

سازمان جهانی بهداشت طی اطلاعیه یی با هشدارنسبت به افزایش تعداد واقعی مبتلایان به ابولاخبرازابتلای بیش از 20 هزارنفردرغرب آفریقا به این ویروس کشنده داد.

در جلسه آتی دادگاه مطبوعات در 16 شهریورماه، به پرونده های مجید امیدی شهرکی، مدیرعامل سابق «ایرنا» و شهلاشرکت، مدیرمسوول نشریه «زنان امروز» رسیدگی خواهد شد.

رییس سازمان محیط زیست با اشاره به انتقال دو یوز نر و ماده در اسارت (کوشکی و دلبر) به مرکز تحقیق و بررسی یوزپلنگ آسیایی واقع در مقر سازمان محیط زیست، گفت: هم اکنون مقدمات ورود این دو یوز به سازمان محیط زیست در حال فراهم شدن است.