آرشیو یکشنبه ۹‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۵۹
اخبار کشور
۱۰

آیت الله مکارم شیرازی: آنها که می گویند فضای مجازی سالم شده بیایند تا آلودگی ها را نشانشان بدهیم

بدون شک گسترش رسانه های بدآموز به نفع جوانان و مردم نبوده بلکه به ضرر آنهاست. ما مخالف ابزار و رسانه نیستیم بلکه مخالفت ما با گسترش و توسعه ابزار های بدآموز است.

آیت الله مکارم شیرازی پنجشنبه شب گذشته در صحن جامع رضوی و در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر علی بن موسی الرضا(ع) با تبریک میلاد حضرت معصومه(س) و آغاز دهه کرامت، اظهار داشت: امروز سیل شبهات و تبلیغات ضداسلامی از طریق ماهواره ها و رسانه های دشمن در جهان اسلام پخش شده است؛ اینجاست که ورود به این عرصه و مقابله با این شبهات و تبلیغات ضددین ضروری است. و اگر دشمن بتواند اخلاق، معارف و آموزه های اسلام را از جوانان بگیرد، بدون شک هم قرآن و اسلام سرنوشت مبهمی پیدا می کنند و هم نظام جمهوری اسلامی بی دفاع می شود.وی در ادامه با توصیه به مسئولان و دولتمردان جمهوری اسلامی، اضافه کرد: توصیه بنده به مسئولان نظام این است که سعی کنند رسانه هایی را در اختیار مردم و به خصوص جوانان قرار دهند که بدآموز نباشد.

آیت الله مکارم شیرازی عنوان داشت: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نباید گوش به حرف این و آن کند و بگوید کشور را از علم و دانش سرازیر کردیم و پهنای باند اینترنت را نیز بالابرده ایم. بدون شک گسترش رسانه های بدآموز به نفع جوانان و مردم نبوده، بلکه به ضرر آنها است. ما مخالف ابزار و رسانه نیستیم؛ بلکه مخالفت ما با گسترش و توسعه ابزارهای بدآموز است.

آیت الله مکارم شیرازی متذکر شد: امروز بخشی از رسانه ها ابزار گناه شده اند و در حال حاضر یک جوان به راحتی می تواند از اینترنت با انواع فیلم ها در ارتباط باشد و باید توجه داشت که فضای اینترنت باید سالم سازی شده و آنهایی که می گویند فضای اینترنت سالم سازی شده است، بیایند تا به آنها آلودگی های این فضا را نشان دهیم. وی تاکید کرد: امروز جنگ ها و ناامنی های بسیاری دنیای اسلام و حتی جامعه بشریت را گرفتار کرده است. وقتی گناه در جامعه افزایش یابد، مرگ و میرهای خطرناک، بیماریهای صعب العلاج و خشکسالی نیز افزایش پیدا می کند و این آثار افزایش گناه در بسیاری از روایات بیان شده است.